Lucy stelt alles in vraag voor Klara

Crea / News

LucyApril is de Maand van de Filosofie. Jaarlijks worden tijdens deze maand door heel België en Nederland filosofische nachten, programma’s, lezingen, debatten en festivals georganiseerd. En ook Klara doet mee. Met onder meer een nieuw seizoen van de filosofische podcastserie ‘Kant, en klaar!’ en een gloednieuwe reeks ‘Dooddoeners’, waarin filosofen Ignaas Devisch en Jean Paul Van Bendegem op zoek gaan naar de diepere betekenis van 15 dooddoeners.

Om deze Maand van de Filosofie aan te kondigen, ontwikkelde Lucy een campagne die zowat alles, inclusief zichzelf, in vraag stelt. In een advertentie borrelen een heleboel filosofische vragen op. Klara_filosofie_440x290En in de eerste spot legt filosoof Jean Paul Van Bendegem omstandig uit waarom hij weigert reclame te maken voor filosofie. In de tweede spot komt hij echter op zijn stappen terug en biedt hij zijn excuses aan. Ook online komt Jean Paul Van Bendegem verrassend uit de hoek. In een Facebook-filmpje bekritiseert hij de emoticons die onder elk filmpje staan en die snel reageren en meteen oordelen aanmoedigen. Maar Jean Paul doet Mark Zuckerberg ook meteen de oplossing aan de hand en stelt de invoering van een nieuw reaction emoticon voor. Een emoji die geïnspireerd is op Socrates, de vader van de filosofie, waarmee mensen kunnen aangeven dat ze er graag nog even over willen reflecteren. Kortom, een campagne om over na te denken.


Credits:
Agency: Lucy
Brand: Klara
Client: Ellen Moriau, Els De Baets, Chantal Pattyn
Head of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Maïté Camerman
Creative Director: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creative: Iwein Vandevyver
Design: Edouard Mortier, Ken Wuytack
TV production: Leitmotiv
Director: Hans Buyse
Regie & productie: Leitmotiv
Productie assistentie: Maya Stoffijn
Camera en belichting: Stijn Blancke
Edit, sound en motion design: Steije Hillewaert