Lucy verhoogt de druk tegen binge-drinken

4schools / Crea / News

Een op de drie Belgische jongeren tussen 18 en 24 jaar zegt meer alcohol te drinken dan ze oorspronkelijk willen. Hoog tijd dus voor een sensibiliseringscampagne. Daarom sloeg Lucy de handen in elkaar met Vinum et Spiritus, de Belgische federatie van de sector wijn en gedistilleerde dranken (VES).

De strategische focus van de campagne ligt op het groepsgebeuren en moedigt jongeren aan om vooral zichzelf te blijven als ze met vrienden op stap zijn. Dat doet de campagne met de lijn "You do you". In de spots toont Lucy ons alledaagse situaties waarin je ook niet zou toegeven aan groepsdruk. Vervolgens stelt ze jongeren de vraag waarom ze er wel onder zouden bezwijken als ze met vrienden drinken.

“Met een nieuwe videocampagne op sociale media willen we ook jeugdbewegingen, jongerenorganisaties, scholen en universiteiten oproepen om overmatig alcoholgebruik meer bespreekbaar te maken,” zegt Geert Van Lerberghe, algemeen directeur bij Vinum Et Spiritus.

Credits

Brand: Vinum et Spititus
​Contact: Geert van Lerberghe
​Agency: Lucy
​Creatives: Ruben De Praetere, Yves Van Hacht, Laura Swyzen & Jan Nagels
​Design Director: Jan Sidgwick
​Graphic Design: Samuel Allemand
​Account Manager: Anouk van der Wallen
​Account Director: Thomas Vuerinckx
​Creative Director: Iwein Vandevyver
​Strategic Director: Eline Goethals
​Strategy: Kevin Schröder
​​
​Video production: Unknown Collective
​Director: Louis Veille
​Sound: Antoine Buisson
​DOP: Charlie Severe