Lucy verhoogt de druk tegen binge-drinken

Een op de drie Belgische jongeren tussen 18 en 24 jaar zegt meer alcohol te drinken dan ze oorspronkelijk willen. Hoog tijd dus voor een sensibiliseringscampagne. Daarom sloeg Lucy de handen in elkaar met Vinum et Spiritus, de Belgische federatie van de sector wijn en gedistilleerde dranken (VES).
De strategische focus van de campagne ligt op het groepsgebeuren en moedigt jongeren aan om vooral zichzelf te blijven als ze met vrienden op stap zijn. Dat doet de campagne met de lijn "You do you". In de spots toont Lucy ons alledaagse situaties waarin je ook niet zou toegeven aan groepsdruk. Vervolgens stelt ze jongeren de vraag waarom ze er wel onder zouden bezwijken als ze met vrienden drinken.
“Met een nieuwe videocampagne op sociale media willen we ook jeugdbewegingen, jongerenorganisaties, scholen en universiteiten oproepen om overmatig alcoholgebruik meer bespreekbaar te maken,” zegt Geert Van Lerberghe, algemeen directeur bij Vinum Et Spiritus.
Credits
Brand: Vinum et Spititus
Contact: Geert van Lerberghe
Agency: Lucy
Creatives: Ruben De Praetere, Yves Van Hacht, Laura Swyzen & Jan Nagels
Design Director: Jan Sidgwick
Graphic Design: Samuel Allemand
Account Manager: Anouk van der Wallen
Account Director: Thomas Vuerinckx
Creative Director: Iwein Vandevyver
Strategic Director: Eline Goethals
Strategy: Kevin Schröder
Video production: Unknown Collective
Director: Louis Veille
Sound: Antoine Buisson
DOP: Charlie Severe
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]