Lucy vraagt aandacht voor Menstrual Hygiene Day

Crea / News

Voor World Menstrual Hygiene Day bedacht Lucy een paginagrote advertentie die je eventjes op het verkeerde been zet. Op het eerste gezicht lijkt het reclame voor een duur, exclusief product. Maar dan blijkt het om een doodgewone tampon te gaan. Want voor duizenden vrouwen in ons land zijn maandverband en tampons simpelweg onbetaalbare luxeproducten. Zo hebben 1 op 10 meisjes en vrouwen tussen 12 en 25 jaar vaak onvoldoende geld om menstruatieproducten te kopen. Met dit krachtig statement vraagt BruZelle aandacht voor menstruatiearmoede in ons land. 

Credits

Client: BruZelle

Contacts: Veronica Martinez, Tessa Rasmussen, Yves Vranckx

Creative Director: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy

Managing Director: Jonas De Wit

Creative: Marc Rattat

Copy: Iwein Vandevyver

Head of Design: Jan Sidgwick

Design: Samuel Allemand

Additional 3D: Jan Sidgwick

Account Manager: Sofie Hoorens