Ludovic de Barrau verlaat IP Belgium

News / People

Ludovic de Barrau, commercieel directeur bij IP Belgium sinds 2015, verlaat de regie. Met meer dan 20 jaar ervaring in media-, advertising-, branding- en marketingstrategie is de Barrau een vaste waarde in de Belgische reclamewereld en bouwde hij IP Belgium uit tot een sterke commerciële partner voor adverteerders. Na interne gesprekken omtrent de opportuniteiten binnen de nieuwe structuur heeft hij beslist zijn carrière een nieuwe wending te geven. Midden juli sluit de Barrau het professionele hoofdstuk van IP Belgium af.

Ludovic de Barrau startte zijn professionele carrière bij Kantar TNS Frankrijk in 1999 waar hij zich toespitste op het commercieel beheer van klanten en product ontwikkeling. Als marketing manager bij IP Radio specialiseerde hij in het marketen van audiomerken - ervaring die hij verder verdiepte bij de NGroup (Nostalgie, NRJ) als directeur marketing. In 2011 keerde hij terug naar RTL Belgium om de marketing van de tv-zenders op zich te nemen, zowel in B2B als in B2C. De stap naar het commercieel en strategisch beheer van video-oplossingen voor mediabureaus en adverteerders zette hij met een terugkeer naar IP Belgium in 2015. Onder zijn leiding ontwikkelde hij het nationale salesteam en bouwde hij de regie succesvol uit met een focus op digitale oplossingen voor adverteerders.

“Binnenkort eindigt een van de mooiste hoofdstukken uit mijn professionele leven. Ik besef hoeveel geluk ik heb gehad om de voorbije 20 jaar mee IP Belgium te kunnen ontwikkelen. Samen met een inspirerende baas als Denis Masquelier, met een team dat gaat voor prestaties, een gevoel van service en een welwillendheid waaraan ik zeer gehecht ben, vertrek ik met een gevoel van trots voor het geleverde werk. Voor mij liggen er nu enkele persoonlijke projecten waaraan ik ga werken. Hierna kijk ik uit naar een nieuw hoofdstuk in mijn professionele leven waarin ik mijn ervaring, enthousiasme en passie voor de media kan benutten,” licht de Barrau deze beslissing toe.

Guillaume Collard, CEO van RTL Belgium, besluit: “Onder de commerciële leiding van Ludovic is IP Belgium uitgegroeid tot een sterke audio en visuele partner in de Belgische advertisingwereld. Met succesvolle campagnes voor onze adverteerders als resultaat waarbij het partnership met de klant steeds voorop stond. Onder de leiding van Ludovic nam de expertise in de sales teams en het bereik van onze merken toe waar we vruchten van gaan blijven plukken. Ik ben hem hier zeer dankbaar voor en wens hem veel succes toe in de toekomst.”