Luminus en havas zetten Verschilmakers in de kijker

Crea / News

Van Covid tot een economische crisis en klimaatverandering - 2020 was geen opbeurend jaar. Daarom vroeg Luminus aan Havas Brussels om wat positiviteit te creëeren in de eindejaarsperiode. Daarvoor hoefde het bureau enkel maar rond ons te kijken. Want veel gewone mensen en ondernemers hebben dit jaar mooie initiatieven gelanceerd om van onze planeet een betere plek te maken. Maar ze blijven vaak in de schaduw staan…

In lijn met de baseline ‘Samen maken we het verschil’, creëerde Havas Brussels daarom een campagne die Belgen via de Luminus-website laat kennismaken met deze tientallen onbekende helden. Al deze positieve initiatieven geven hoop en inspireren ons om ook meer te doen voor onze omgeving. 

De campagne zet deze "Verschilmakers" in de kijker en trekt parallellen met de inspanningen van Luminus om de CO2-uitstoot te verminderen. Via tv-spots, sociale media en digitale displays worden geen problemen aangebracht maar positieve initiatieven getoond om het klimaatprobleem aan te pakken. Deze positiviteit is heel welkom in deze tijden. We hopen dan ook op een sneeuwbaleffect, met ook in het komende jaar vele nieuwe positieve initiatieven.

 

Credits

Bureau: Havas Brussels

Klant: Luminus

December 2020

Media: TV, Social Media video’s, Digital display