Lunar zet BV’s in de wachtrij

Crea / News

Lunar wachtrijBijna 20.000 Vlamingen met een beperking wachten op steun van de overheid. Hierdoor loopt de wachttijd voor een uitkering op tot 5 jaar. Onafhankelijk Leven wil samen met enkele andere vzw’s deze problematiek onder de aandacht brengen in aanloop naar de verkiezingen. Hoe? Daarvoor rekenden ze op het Antwerpse digitale bureau Lunar (member of &KOO).

Het bureau bedacht en creëerde de creatieve digitale campagne #ikwachtmee. Ze brengen de problematiek onder de aandacht met een website en zetten Instagram in voor de verspreiding. “Tijdens een brainstorm bedachten we verschillende campagne-insteken, waarvan de digitale wachtrij er één is. In tijden waar alles op het internet sneller moet, laten wij onze digitale bezoekers voor één keer wachten,” klinkt het bij Lunar. Glenn Fellows, oprichter van Lunar: “In tijden waar alles op het internet sneller moet, laten wij mensen voor één keer wachten.”BV’s zetten politiek onder drukDe campagne spreekt voor zich. Mensen staan met hun rug naar de camera, nemen hier een foto van en delen deze door het Instagramprofiel ‘Ikwachtmee’ te taggen. Het laagdrempelige karakter van deze campagne zorgde ervoor dat ze zich als een lopend vuurtje verspreidt. Sinds de lancering van de campagne verschenen ook enkele bekende ruggen op het Instagramprofiel van de campagne. Onder andere Hilde De Baerdemaeker, Dieter Coppens en Siska Schoeters schoven mee aan in de digitale wachtrij. Hierdoor schoot het aantal wachtenden op enkele uren tijd de hoogte in en werd #Ikwachtmee vernoemd op radio en tv.
Een gezamenlijke campagne
#Ikwachtmee is een gezamenlijke campagne van Onafhankelijk Leven, KVG, VFG, absoluut vzw, SOM en Vlaams Welzijnsverbond. Lunar zorgde voor de creatieve, technologische en marketinggerichte insteek, een mix waarop het bureau zich sinds enkele weken voor de volle 100% focust.