
Meer dan 4 op 10 Belgen (42%), 47% van de Vlamingen, is voorstander van kweekvlees. 42% van de Belgen stelt zich neutraal op tegenover het concept. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Ipsos, uitgevoerd eind januari 2019 in opdracht van GAIA. Zowel in Vlaanderen, Wallonië als Brussel wordt kweekvlees vooral geassocieerd met dierenwelzijn en milieuvriendelijkheid. “Wij willen het maatschappelijk draagvlak hiervoor vergroten,” zegt GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch. “Vlaanderen mag de boot van deze innovatieve tech- nologie niet missen.”
Maar is het ook effectief mogelijk om echt vlees te produceren zonder dieren te slachten? Dat is waar het om draait bij ‘kweekvlees’ of ‘slachtvrij vlees’, een technologische revolutie die GAIA voorstelt aan de hand van een nieuwe website: www.kweekvlees.be. Deze mini-website, gemaakt door communicatiebureau L'Union, wordt samen met Paul Shapiro's Amerikaanse bestseller “Clean Meat” gelanceerd, waarvoor Gaia de rechten in België en Nederland heeft gekocht. Daarenboven coördineert L'UNION ook de ondersteunende sociale media campagne.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]