Sinds het begin van de jaren 2000 probeert een nieuwe industrie in wording vleesliefhebbers te verzoenen met dierenliefhebbers. Ze hebben een gemeenschappelijke droom: kweekvlees op de markt brengen waarvoor geen dieren meer geslacht moeten worden. Echt vlees met dezelfde smaak en textuur als vlees van geslachte dieren, maar gemaakt uit dierlijke stamcellen.
Meer dan 4 op 10 Belgen (42%), 47% van de Vlamingen, is voorstander van kweekvlees. 42% van de Belgen stelt zich neutraal op tegenover het concept. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Ipsos, uitgevoerd eind januari 2019 in opdracht van GAIA. Zowel in Vlaanderen, Wallonië als Brussel wordt kweekvlees vooral geassocieerd met dierenwelzijn en milieuvriendelijkheid. “Wij willen het maatschappelijk draagvlak hiervoor vergroten,” zegt GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch. “Vlaanderen mag de boot van deze innovatieve tech- nologie niet missen.”
Maar is het ook effectief mogelijk om echt vlees te produceren zonder dieren te slachten? Dat is waar het om draait bij ‘kweekvlees’ of ‘slachtvrij vlees’, een technologische revolutie die GAIA voorstelt aan de hand van een nieuwe website: www.kweekvlees.be. Deze mini-website, gemaakt door communicatiebureau L'Union, wordt samen met Paul Shapiro's Amerikaanse bestseller “Clean Meat” gelanceerd, waarvoor Gaia de rechten in België en Nederland heeft gekocht. Daarenboven coördineert L'UNION ook de ondersteunende sociale media campagne.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]