LUON en Essity vechten samen tegen lymfeaandoeningen

Budgets / News

In volle coronacrisis is LUON erin geslaagd een internationale healthcare-speler toe te voegen aan zijn klantenportfolio. Essity Healthcare & Medical schakelt LUON in voor een verbeterde versie van haar platform en community Lymphcare.com, dat zich richt tot mensen die aan lipoedeem en lymfoedeem lijden.

Na een pitch tegen een reeks internationale bureaus heeft LUON het budget gewonnen voor de herontwikkeling van Lymphcare.com. Met Essity Healthcare & Medical haalt het Mechelse marketingbureau een nieuwe tak van de Zweedse gezondheids- en hygiënegroep binnen. Momenteel is LUON al actief voor de consumer tissue-afdeling met merken zoals Lotus, Tempo, Zewa en Cushelle. Het Lymphcare-project heeft heel wat groeipotentieel aangezien het platform in meerdere landen zal worden uitgerold.

Patiënten informeren, helpen en begeleiden

JOBST, een van de merken van Essity Healthcare & Medical, maakt steun- en drukverbanden die essentieel zijn in de behandeling van de aandoening. Via Lymphcare.com krijgen patiënten informatie, hulp en begeleiding in de moeilijke weg van diagnose naar behandeling. Daarnaast leren ze er de JOBST-producten kennen, wat bijdraagt tot de merkloyaliteit.

Marketing automation

We starten met het uittekenen van de strategie en de uitbouw van een verbeterde versie van het globale platform. Dat platform zal vervolgens worden uitgerold in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten,” vertelt Bas Jespers, clients & strategy director bij LUON. Aan het platform is ook een marketing automation-programma gekoppeld. “Daarmee willen we de leden van de Lymphcare-community zo veel mogelijk betrokken houden en activeren,” besluit Jespers .