LVTPR en Darwin genomineerd voor SABRE Awards

Awards / News

Op 28 mei dingt de Eerlijkste Week-campagne van LVTPR en Darwin mee naar een prestigieuze SABRE Award. De campagne die het PR-bureau uitvoerde voor Fairtrade Belgium is genomineerd in de categorie Influencer Marketing voor de hele EMEA-regio. The Holmes Report reikt de SABRE EMEA Awards jaarlijks uit aan opvallende branding-, reputatie- en engagementcampagnes.

Tijdens de Week van de Fairtrade, van 2 tot 12 oktober, lanceerde Fairtrade Belgium een awareness-campagne. Onder de noemer ‘de eerlijkste week’ werd de Belg uitgenodigd om ‘zo eerlijk te zijn als een Fairtrade-banaan’. Op die manier wilde de ngo zoveel mogelijk Belgen overtuigen om voor Fairtrade-bananen te kiezen.

Darwin ontwikkelde de campagne waarop LVTPR werd ingeschakeld om de zichtbaarheid te maximaliseren. Dat deed het aan Vlaamse kant onder andere via verschillende influencers, waaronder Tatyana Beloy, Sofie Dumont, Pieter Embrechts en Ellen Kegels. Aan de Franstalige kant hielpen onder andere David Mendez en Gaëlle Van Rosen de zichtbaarheid te vergroten. De bekende persoonlijkheden deelden een foto van zichzelf met een banaan die een gulle glimlach op hun gezicht toverde. In die post deden ze een eerlijke bekentenis en moedigden ze hun community aan om hun voorbeeld te volgen. Daarnaast zette LVTPR ook een van haar andere PR-specialiteiten in: een sterke perslobby. Via online en printpublicaties in onder andere La Meuse, La Dernière Heure, Weekend Knack en verschillende interviews op nationale radio en tv zoals RTBF, Karrewiet en Vivacité werd de campagne zichtbaar bij een nog breder publiek.