Maak je filmpjes episch met klassieke muziek

Instagram en klassieke muziek? Het blijkt een geniale combinatie. Epicgram is de allereerste audiofilter die je dagelijkse bezigheden verheft tot epische filmmomenten door slow motions te combineren met klassieke meesterwerken. Het resultaat: een verslavende app waarmee het Belgische festival B-Classic en het muzieklabel Alpha Classics klassieke muziek bij een breder publiek willen brengen.
Epicgram is allereerste audiofilter - van Belgische makelij bovendien - die onze dagelijkse bezigheden zal verheffen tot epische filmmomenten. De app is nieuw, opvallend en bovenal uniek. Want Epicgram dient ter promotie van klassieke muziek. Niet meteen het meest hippe onderwerp om een app rond te bouwen, toch? Om aan te tonen dat klassieke muziek verre van oubollig is, staken enkele creatievelingen de koppen bij mekaar. Het doel: een nieuwe doelgroep laten kennis maken met klassieke muziek. En ze aansporen om het te delen op sociale media. Dank u, DDB Brussels!
De makers bedachten het idee om slow motion filmpjes te combineren met symfonische meesterwerken. Het resultaat is verbluffend. Een sprong in een zwembad, een dollende hond of een dansende collega: nog nooit waren ze zo episch. Elke filter bevat een eigen thema. Zo kan je kiezen uit romantische, heroïsche, melancholische, dramatische of euforische muziek. Leuk voor op vakantie, tijdens het sporten of met de kinderen. Hoe werkt het? Heel simpel: gebruikers maken of kiezen een (bestaand) filmpje, selecteren een hoogtepunt en voegen daarna de gepaste audiofilter toe om het geheel een epische draai te geven. Epicgram maakt gebruik van de allergrootste klassieke hits. Componisten als Mozart, Vivaldi en Beethoven prijken bovenaan het lijstje. Evergreens die iedereen wel kent. De app is bovendien heel gebruiksvriendelijk. Door een slimme doorkliklink naar iTunes en Spotify kunnen alle nummers opnieuw beluisterd en meteen aangeschaft worden.
Epicgram is het werk van het Belgische muziekfestival B-Classic en Outhere Music. Laatstgenoemde is een grote onafhankelijke productie- en opnamegroep die zich de laatste tien jaar opwierp als sleutelfiguur binnen de wereldwijde markt van klassieke muziek. Onder het label Alpha Classics vertegenwoordigen ze tal van klassieke artiesten met internationale faam. B-Classic is het eigenzinnige klassieke muziekfestival uit Tongeren dat trouwens niet om een stunt verlegen is. In 2014 haalden ze al eens het wereldnieuws met hun allereerste ‘klassieke videoclip’. Met Epicgram willen beide partners aantonen hoe belangrijk klassieke muziek is door het toe te passen op ons dagelijks leven. De soundtrack of our life, zeg maar.
Download gratis Apple-versie: klik hier
Download gratis Android-versie: klik hier
Credits
Client : B Classic & Outhere Music
Contacts : Kris Jannis & Julien Lepièce
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe & Odin Saillé
Creation : Jonathan d'Oultremont
Strategy: Dominique Poncin
Account team : Francis Lippens & Kaat De Brandt
PR – Copy: Kenn Van Lijsebeth
Community Manager: Sander Verniers
Digital Producers : Maarten Breda & Stefanie Warreyn & Renaud Goossens
Design : Cedric Lopez Fernandez & Davy Dooms & Sven Verfaille
App development: Niel Deckx & Bert Wijnants
Video Production Company : Thinkfish & Newlands
Partner: Brightfish
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]