Maakte Hurae naaktfoto’s voor Knokke-Heist?

Crea / News

Nu het opnieuw mooi weer wordt zullen de Belgen weer naar Knokke-Heist trekken. De bikini’s en zwembroeken liggen al klaar om samen met familie of vrienden op het strand van de zon te genieten. Maar iedereen kent het fenomeen van de zonneklopper die rechtstreeks van het strand naar de winkelstraten trekt. Het blijft een vreemd beeld om daar mensen in zwembroek of bikini tegen te komen. Wie Knokke-Heist een beetje kent weet dat die “dresscode” minder bij de badgemeente past.

Creatief bureau Hurae speelde daarop in met een opmerkelijk fotoshoot. Samen met fotografe Noortje Palmers en enkele influencers maakten ze een opmerkelijke reeks foto’s waarbij de illusie wordt gewekt dat iemand net iets teveel bloot toont.

“We weten dat sommige mensen even met de ogen zullen knipperen wanneer ze deze “naaktfoto’s” onder ogen krijgen. Maar misschien zegt dat ook iets over de geest van de kijker. Suggestie is nu eenmaal een krachtig middel,” vertelt creatief directeur Hannes Coudenys. “De fashion police is gelukkig niet nodig maar we hopen dat deze fotoreeks zal helpen om mensen eraan te herinneren dat je in Knokke-Heist je zwemkledij best voor op het strand houdt. Laat naakt aan de verbeelding over. Want geef toe, mannen met speedo in de winkel of een kunstgalerij, dat blijft toch wat onwennig.”

De opmerkelijke beelden werden gefotografeerd door Noortje Palmers (gekend van onder meer Taboob, het project waarbij ze het eerder puriteinse algoritme van Instagram in vraag stelde).

“Er is helemaal niets mis met een beetje bloot, maar voor alles is er een plaats en een moment. Onder het motto “laat naakt aan de verbeelding over” creëerden we deze illusies,” zegt Noortje Palmers over de shoot. We hebben over elk beeld goed moeten nadenken. Maar al van bij het in scène zetten van de eerste illusie, werden we meteen extra enthousiast over het effect en de humor van deze foto’s. Heerlijk dat Knokke-Heist het lef heeft om deze foto’s de wereld in sturen.”

Op de foto’s zien we onder meer Nicolas Caeyers (acteur en online creatieveling), model Chelsy De Witte (finaliste Miss België 2020) en gekend plus size model / body-positive-activiste Romy Schlimbach. Voor de foto’s trokken ze naar verschillende locaties in Knokke-Heist zoals de iconische gele Redderspost, het Rubensplein, het Kleurhuis in de Strandstraat, het roze Lichttorenplein en zelfs de Heilig-Hart Kerk op de Dumortierlaan.

“Het was fijn samenwerken met Noortje en onze modellen. Voor deze shoot gingen we op zoek naar “instagrammable” plekjes in Knokke-Heist. De Heilig-Hart Kerk lag eerder toevallig op ons pad maar die rode deur geeft nu eenmaal mooi op foto,” lacht Coudenys.

#knokke-heist #dresscode #myKH - myknokke-heist.be

Agency: HURAE
Creative director: Hannes Coudenys, Vincent Schroeven
Client & Sales director: Sam Sisk
Fotografe: Noortje Palmers
Producer: Sam Sisk
Assistent: Louis Wouters
Make-up: Carolien Wardenier
Styling: Farah El Bastani
Design: Suzanne Akgun
PR: Hurae PR
Talent: Nicolas Caeyers, Chelsy De Witte, Romy