Maarten Demoen

News

2017 PUB01 NKIT Marten Demoen foto

“Hallo! Ik ben Marten Demoen, sinds kort accountmanager bij JCDecaux voor het nieuwe ‘Digital F1’-netwerk Carrefour.

Tijdens mijn laatste jaar aan de VUB  kwam ik als werkstudent bij toenmalige startup Groupon in contact met de bedrijfswereld. Daar ging ik eerst aan de slag als marketingassistent en na mijn studies (master in agogiek) begon ik er fulltime als accountmanager en verhuisde ik naar Brussel. Belangrijke klanten in mijn portefeuille waren o.a. Thomas Cook, en Etihad Airways. Een erg verrijkende ervaring waar ik veel voldoening uit haalde.

Communicatie, reclame en media hebben me altijd al aangetrokken. Ik moest dus niet lang nadenken toen ik een half jaar geleden de kans kreeg om bij JCDecaux te starten.

Sinds kort volg ik ook een opleiding journalistiek. Dit uit interesse voor het vak, maar ook om mijn communicatieve vaardigheden verder te ontwikkelen.

Als accountmanager JCDecaux Retail sta ik in direct contact met klanten zoals Mondelez, Lactalis en Nestlé alsook met de posterspecialisten en media bureaus voor het ‘DigitalF1’-netwerk op de Carrefourparkings. Deze mix aan contacten zorgt ervoor dat geen enkele dag dezelfde is. Wat me bij JCDecaux opvalt en aantrekt, zijn de korte rapporteringslijnen, de open communicatie en de vrijheid tot zelfstandig werken. Zaken die ik belangrijk vind om elke dag met veel zin te beginnen en het beste van mezelf te geven.

Out of Home ontwikkelt zich in een snel veranderende, digitaliserende wereld, waarin de kloof tussen online en offline steeds kleiner wordt. Ik zie het als een geweldige uitdaging om deel uit te maken van dit proces en kan niet wachten tot wat de toekomst brengt. Allons-y!”