Maarten Van Herck

New kids in town

Maarten Van Herck foto
“Ik ben Maarten Van Herck en al zes jaar in de sector aan het werk. Rijmen doe ik sinds mijn zesde, maar digitale strategieën ontwikkelen staat pas sinds 2010 op mijn cv. Na mijn studies aan de Antwerpse Plantijn Hogeschool ging ik aan de slag bij achtereenvolgens Duval Guillaume (als junior digital strategist), het Nederlandse Metapeople (als online marketing consultant) en Boondoggle (als performance strategist). Niet de typische ‘new kid in town’ dus, al doe ik er wel alles aan om mij zo te blijven voelen.

Mijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging als strateeg leidde me naar Duval Branding. Met mijn voornamelijk digitale achtergrond was het geen voor de hand liggende keuze: Duval Branding heeft zich bewezen als expert op het vlak van merkidentiteiten, maar de nadruk lag vaak op het analoge. Als digitaal strateeg is het dan ook mijn taak om bij te dragen aan het online luik en daarbij kan ik rekenen op de vaardige handen van Stijn Pauwels voor de UX en designs.

Het mooiste dagboekmoment tijdens mijn voorlopig korte verblijf hier is de recente lancering van ‘Join The BRU Crew’-campagne voor Brussels Airport. Met deze campagne gaan we verschillende customer journeys in kaart brengen en vervolgens de feedback vragen van de passagiers om zo de services van de luchthaven nog te verbeteren. Een gedurfd initiatief van een moedige klant, en dat zie ik graag.”