Maarten Vanthemsche managing director DDB

News / People

DDB Brussels trok Maarten Vanthemsche aan als nieuwe managing director. Hij zal er samen met creative director Kwint De Meyer en strategisch directeur Dieter Riemaeker het management vormen van het “nieuwe” DDB. Na een indrukwekkende carrière van 15 jaar bij diverse adverteerders zoals Unilever, Telenet en Delhaize kiest Maarten Vanthemsche nu resoluut voor de bureauzijde. 

Met de komst van Vanthemsche haalt DDB de slagkracht in huis om zichzelf heruit te vinden in een markt waar vele agentschappen te sterk op elkaar zijn gaan lijken. “België telt heel wat steengoede creatieve bureaus maar als klant had ik vaak het gevoel dat mijn agency niet altijd dezelfde taal sprak. Dit terwijl vertrouwen en wederzijds begrip voor elkaars business voor mij essentieel zijn om duurzame groei te creëren” geeft hij zelf de drijfveer voor zijn overstap aan. Als adverteerder heeft hij bewezen dat creatieve en innovatieve campagnes effectief het verschil kunnen maken, maar dat communicatie alleen niet leidt tot succesvolle marketing. Maarten Vanthemsche neemt midden augustus de dagelijkse leiding in handen met de ambitie om uit te groeien tot één van de meest toonaangevende bureaus in de markt. “Als managing director zie ik het als mijn taak om een kader te creëren waar binnen het talent van DDB maximaal kan worden ingezet om de marketingissues van onze huidige en toekomstige klanten te tackelen.”

Het profiel van Maarten Vanthemsche is misschien atypisch, maar het onderstreept wel de ambitie van DDB om heel dicht bij haar klanten te staan, zo luidt het. “Adverteerders hebben al de capaciteit getoond om zich aan te passen aan de noden en behoeften van de consument en tendensen in de markt. Het is aan ons om hetzelfde te doen en bestaande processen en modellen in vraag te stellen.” onderstreept Dieter Riemaeker. 

“Het communicatievak is samen met de wereld ettelijke keren complexer geworden. Creativiteit en innovatie blijven de efficiëntste hefbomen om marketingdoelstellingen te behalen, maar dan moeten ze efficiënt worden ingezet doorheen de volledige consumer journey. Wederzijds begrip en doorgedreven samenwerking tussen de expertise van adverteerder en zijn agentschap zijn essentieel om een coherente merkbeleving te creëren. We zijn ervan overtuigd dat de ervaring en expertise van Maarten hierbij een grote meerwaarde zullen zijn,”  besluit Kwint De Meyer.