Mad about you brengt purpose HeidelBergCement tot leven

Crea / News

Material to build our future’ is de ambitieuze purpose die HeidelbergCement onlangs heeft gelanceerd. Mad about you kreeg de opdracht om dit krachtige statement tot leven te brengen in een purposecampagne voor een extern en intern publiek. 

Met CBR ENCI , Inter-Beton, Mebin  en Sagrex  in de Benelux is HeidelbergCement een van 's werelds grootste geïntegreerde producenten van bouwmaterialen. Bovendien heeft de groep de ambitie en de innovatiekracht om actief een voortrekkersrol te spelen op het gebied van klimaatverandering door zijn CO2-uitstoot tegen 2025 met 30% verminderen en tegen 2050 koolstofneutraal beton aan te bieden. ‘You are the future’ is de slogan van de externe campagne en gaat over de mensen voor wie gebouwd wordt. Door de focus te leggen op de mens in interactie met zijn omgeving, krijgt de purpose een waar gezicht en positioneert de groep zich als partner in vooruitgang. Ook intern gaat de spotlight op de mensen. Op alle sites werd een heuse interne campagne uitgerold met als slogan ‘Jij bent essentieel’, een erkenning voor alle medewerkers die de ambitieuze doelstellingen van de groep mee helpen realiseren.

In het najaar volgt ook een eventconcept waar zowel klanten als stakeholders worden uitgenodigd om mee te werken aan de CO2 ambities van HeidelbergCement. Mad about you verzorgde eerder al een corporate imago campagne voor CBR, naar aanleiding van hun 90-jarig bestaan. Mad about you is een boutique agency gespecialiseerd in brand strategy, culture en identity. Tot haar klanten behoren o.a. SD Worx (employer branding), Degroof Petercam (employer branding / corporate purpose), Wolters Kluwer (brand strategy), Teamleader (brand culture), Napoleon Games (employer branding) en Federgon (brand identity).