Mag ik al op vakantie?

Crea / News

Mag ik al op vakantie? Wie dit weekend de kranten Het Laatste Nieuws of De Morgen opensloeg heeft op een van de pagina’s in koeien van letters de tekst ‘magikalopvakantie.be’ kunnen zien. De afzender wordt nergens genoemd, maar het antwoord op de vraag weet iedereen ondertussen wel. De website maakt meteen duidelijk dat je nog niet nog op vakantie kan, maar wel kan beginnen met aftellen naar je volgende vakantie. Een vakantie waar zoveel Belgen vol verlangen naar uitkijken. De initiatiefnemer achter deze campagne is Sunweb Group (Sunweb, Eliza Was Here en Totally Snow). Hulp kwam van het interne creatieve bureau Spark. Onderaan wordt de website ondertekend met al hun merken, maar eerst verschijnt deze tekst:

Magikalopvakantie?
Nee, nog niet… ​
maar aftellen naar je volgende vakantie kan wel…​

Inpakken en morgen vertrekken kan niet, maar je mag wel je vakantie alvast boeken bij je favoriete vakantieaanbieder. Zodat de voorpret begint en iedereen op de bestemmingen naar jouw komst uitkijkt.​ Iedereen verdient namelijk een fijne vakantie, want vakantie is belangrijk voor iedereen...nu meer dan ooit. Een vakantie om op te laden, om eventjes helemaal weg te zijn van de dagelijkse sleur en thuis te komen met mooie herinneringen die een leven lang meegaan. Tim van den Bergh, International Brand and Communications Director van Sunweb Group licht het idee achter de website magikalopvakantie.be toe: “Vakantie staat bij iedereen hoog op het verlanglijstje voor 2021 en de behoefte aan vakantie wordt alleen maar groter. Vakanties zijn het moment om op te laden, tot rust te komen en je hectische leven even op pauze te zetten. Wij vinden daarom dat alle mensen een fijne vakantie verdienen en met ons gevarieerde aanbod kunnen we iedereen een vakantie bieden die aan hun persoonlijke behoeften voldoet. Ik heb er vertrouwen in dat we binnenkort weer op vakantie kunnen gaan. Ook daarom hebben wij deze website gecreëerd, zodat we iedereen via de Holiday Alert op de hoogte kunnen houden over de actualiteit van het reisadvies.”

Sunweb Group weet dat op dit moment reizen niet of nauwelijks mogelijk is, maar wil met deze campagne nog eens duidelijk maken dat er dringend behoefte is aan perspectief, nood aan een moment waarop er weer genoten kan worden van de gastvrijheid van de mooiste vakantiebestemmingen.