Magis en Gicom gaan de lokale boer op voor Delhaize

Crea / News

Nog maar net in het nieuws en nu al in de markt: de Belhaize-campagne gecreëerd door TBWA met mediaondersteuning via Mindshare. Magis en Gicom – als Brandbloxx partners – werken met die twee samen voor de contentondersteuning. 

Objectief van het Delhaize content team, onder leiding van François Nelen en Valentine Janssen, is om de rijke campagne inspiratie optimaal door te vertalen in Delhaize consumenten overweging. Om uit het rijke aanbod van 1.600 lokale Delhaize-producenten de juiste content te halen, werkten Magis-Gicom en Delhaize geïntegreerd samen. “We kruisten de producten die we bij Delhaize extra in de kijker wilden plaatsen, met een spreiding van onze leveranciers over België samen met een Magis analyse over lokale consumenten interesses,” verklaart François Nelen.

De consument heeft zeker affectie voor een lokaal aanbod, maar gaat daar niet noodzakelijk proactief naar op zoek.  De grote interesse gaat naar de producten, recepten en bijhorende activiteiten. Het lokale aspect werkt dan als een versterkende factor op die primaire interesses. “Op basis daarvan hebben we samen de inhoud van een contentplan uitgetekend. Een integratie van productverhalen en recepten via de passie van 10 boeren over heel België, maar ook welke mooie wandelingen rond die lokale producties kunnen gemaakt worden,” zegt Valentine Janssen.

Voor meerdere Delhaize-kanalen creëerde Magis-Gicom vervolgens de content: artikels in het Delhaize-magazine, aantrekkelijke videoproducties over de passie waarmee 10 boeren hun lokale producten ontwikkelen op Delhaize.be, de lekkere gerechten die met die producten kunnen gemaakt worden, foto- en videocapsules voor social, relevante search advertenties en meer. Head of Delhaize media Annelore Van Hove besluit: “De kunst bestaat er in om content in te zetten als geïntegreerd deel van een totaal kanaalplan dat samenwerkt met campagne elementen. Daar besteden we de nodige aandacht aan. We hebben de rijke content hierbij ook opgenomen in het native luik van het plan.”