Making-of van de Week: Street art voor BMW

Crea / Making-of / News

BMW Street Art AirEigentijds, gedurfd, en tegendraads… de allereerste BMW X2 en street art vinden elkaar op talloze vlakken. Vanuit dit gegeven bedacht Air een originele activatie: de BMW X2 Street Art Tours, testritten die tegelijk een ontdekkingstocht zijn langs de vele creatieve parels in onze Belgische straten. Ambassadeur van de actie is de street artist Dzia, met wie een partnership werd aangegaan. De making-of is dus heel letterlijk te nemen deze week: het werk van de Antwerpse kunstenaar maakt deel uit van de campagne. Interessant. Want geef toe, waar een doorsnee testrit bestaat uit wat rondrijden in de buurt van de concessie, is het toch veel boeiender om tegelijk kunst te kunnen ontdekken?BMW Air street art

In een eerste fase wordt via verschillende online kanalen opgeroepen om foto’s van knappe street art te uploaden via www.bmwx2streetart.be. BMW Air street artIn een tweede fase zullen de beste inzendingen geselecteerd worden om in verschillende provincies een BMW X2 Street Art Tour uit te stippelen. Om vervolgens zo’n testrit te boeken. En o ja, er zijn exclusieve zeefdrukken te winnen...BMW Air street art
CREDITS
Brand: BMWClient: Wim Verbeurgt, Steven De Deyne
Agency: Air Brussels
Executive Creative Director: Eric Hollander
Creative Director: Joeri Van Den Broeck
Head Of Digital: Yann Balbaert
Creation: Ruben Van Maldeghem, Han Verschaeren, Frederik Maes
Strategy: Dieter Riemaeker
Connection Planner: Maxime Van Santen
Content Strategist: Jérôme Naif
Digital Producer: Greg Pin
Account Management: Ophélie Van Hagendoren, Matthias Roose
Digital Project Management: Emilie Seynaeve
Web Design: Simon Dehoux, Rémy Gustin
Web Development: Bruno Vergne, Olivier De Smet
Planning: Leen d’Hooghe
Media: Initiative
Film Production: Geronimo