{Making of van de Week} FamousGrey, Febelfin & Digital Payment Day

Crea / Making-of / News

FamousGrey Febelfin HAN00031Om elektronisch betalen te stimuleren, riep Febelfin samen met FamousGrey de allereerste Digital Payment Day in het leven. Naar aanloop van deze dag op 11 mei lanceerden ze een campagne die cash geld tot leven bracht en een stem gaf (waarover PUB eerder berichtte). Want blijkbaar vinden jouw briefjes van 20 en 50 euro het helemaal niet zo fijn vinden om gebruikt te worden. De productie van deze spots was een huzarenstukje, FamousGrey werkte hiervoor samen met Azimut Company. Nicolas Haeren, production en post production manager bij Azimut, legt uit hoe men tewerk ging.
“Ons werk begon met een grafische onderzoeksfase. Uitgaande van het scenario van FamousGrey en Febelfin probeerden we ideeën om te zetten in beelden en tegelijkertijd een specifieke identiteit te geven aan de verschillende video’s. Voor deze spots besloten we om gravures en fotocollages te mengen in de tinten van de bankbiljetten: blauw voor de 20 euro-biljetten, oranje voor de 50 euro-biljetten. Door de toevoeging van guilloche-patronen en een papieren textuur konden we wat dichter bij de textuur van echte bankbiljetten komen met behoud van een flexibel en dynamisch aspect.”FamousGrey Febelfin 190215 - Graphic design research 3€50 FamousGrey Febelfin 190207 - Graphic design research 2€50 FamousGrey Febelfin 190207 - Graphic design research 1€50
“De tweede fase was de animatiefase. De voorbereidende tekeningen werden kort geanimeerd op een soundtrack om de timing van de verschillende opnames van de film te bepalen. Deze stap, die ongeveer vergelijkbaar is met de ‘montage’-fase voor een traditionele film, maakt het mogelijk om precies te definiëren wat er in de laatste fase moet worden geanimeerd.”FamousGrey Febelfin HAN00038 FamousGrey Febelfin HAN00037 FamousGrey Febelfin HAN00034FamousGrey Febelfin HAN00032 “Wanneer het grafische onderzoek en de animatiefilm door het hele team waren goedgekeurd, begon de uiteindelijke animatie. Dat is hier volledig op ‘After Effect’ gedaan. Deze fase was de langste en meest nauwkeurige fase. We animeerden precies wat we nodig hadden, meer niet. Zodra de soundtrack was voltooid, brengen we de laatste hand door de monden van de personages op het spel van de acteurs te synchroniseren.”