De kleurrijke basis die La Favo visueel al onderscheidde vormde opnieuw het perfecte uitgangspunt van de nieuwe 'bold' look. Voor iedere smaak werd een eye-catching patroon gemaakt dat ingrediënten en details uit de oude designs combineert in een fris en kleurrijk geheel.De originele productkleuren en designdetails werden samengebracht met nieuwe, speelse ‘doodles’. De primaire kleur van het patroon komt ook terug aan de zijkanten van de packaging in een vol vlak, om goed op te vallen in de winkelrekken.
La Favo x Sergio Herman
Maar er is meer. Het designproces voor de limited edition in samenwerking met sterrenchef Sergio Herman, startte in de vroege ochtend, met zicht op zee.“De zon kwam net op en verlichtte het strand. De gloed verwarmde onze wangen.We sloten onze ogen en ontwaakten rustig. Het was dat gevoel van rust en natuurlijke schoonheid dat de designs moesten uitstralen. Esthetisch, oprecht en rustgevend,” vertelt designer Martijn Leenaers.
Net zoals voor de granola quinoa gerechten, werd nauw samengewerkt met Sergio Herman en Bie Verheye (La Favo). Team Gents werd geïnspireerd door Sergio’s voorliefde voor Japans stylisme en werkte daarom ook met Japanse kleurencombinaties. De kleuren en heldere accenten onderscheiden de smaken en dus ook verpakkingen van mekaar. De metier - van zowel Sergio als La Favo - en het artisanale staat altijd centraal.Daarom koos men ervoor om de typografie en de iconografie custom ‘met de hand’ te maken.
Om deze limited edition collectie te laten passen binnen de algemene branding van La Favo werd ook hier gewerkt met bruin karton en transparante elementen die de verpakkingen een natuurlijke craftlook geven.
Credits
Agency — Gents
CEO & Founding Partner — Leen Van der Mijnsbrugge
Creative Strategy Director — Sander Vanermen
Design Director — Simon Pertz
Senior Designer — Martijn Leenaers
Account Director — Julie Bataillie
Account Manager — Stefanie Drapier, Albane Paret
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]