{Making-of van de Week} La Favo x Sergio Herman

Crea / Making-of / News

La Favo 1PUB berichtte al over de nieuwe La Favo-verpakkingen. Vandaag krijgt u de making-of te lezen! Wie goed de nieuwe La Favo Original verpakkingen bestudeert, herkent in de visuele elementen alvast een aantal details uit de oude branding. Bepaalde texturen, kleuren en illustraties werden subtiel verwerkt in een gloednieuw design.La Favo 2
De kleurrijke basis die La Favo visueel al onderscheidde vormde opnieuw het perfecte uitgangspunt van de nieuwe 'bold' look. Voor iedere smaak werd een eye-catching patroon gemaakt dat ingrediënten en details uit de oude designs combineert in een fris en kleurrijk geheel.La Favo 3De originele productkleuren en designdetails werden samengebracht met nieuwe, speelse ‘doodles’. De primaire kleur van het patroon komt ook terug aan de zijkanten van de packaging in een vol vlak, om goed op te vallen in de winkelrekken.La Favo 5

De illustraties zijn met de hand getekend en lijken sterk op doodles: die kleine tekeningetjes die je maakt als je bijvoorbeeld aan het dromen of bellen bent. Die echtheid en imperfecties in de illustraties zijn een leuke knipoog naar het ambachtelijk karakter van La Favo. La Favo 4De verpakkingen bestaan uit bruin karton en transparante elementen, die het geheel een natuurlijke craft look geven om de natuurlijkheid en het artisanale karakter van La Favo te benadrukken.La Favo 6

La Favo x Sergio Herman
Maar er is meer. Het designproces voor de limited edition in samenwerking met sterrenchef Sergio Herman, startte in de vroege ochtend, met zicht op zee.“De zon kwam net op en verlichtte het strand. De gloed verwarmde onze wangen.We sloten onze ogen en ontwaakten rustig. Het was dat gevoel van rust en natuurlijke schoonheid dat de designs moesten uitstralen. Esthetisch, oprecht en rustgevend,” vertelt designer Martijn Leenaers.La Favo 7

Als basis voor elke individuele verpakking werd een sterk icoon - minimaal en toch verfijnd - gecreëerd. Een icoon dat zowel de zonsopgang als de zee en de ingrediënten van iedere unieke quinoa granola bevat: duindoornbes, bessen en chocolade.

Als basis voor elke individuele verpakking werd een sterk icoon - minimaal en toch verfijnd - gecreëerd. Een icoon dat zowel de zonsopgang als de zee en de ingrediënten van iedere unieke quinoa granola bevat: duindoornbes, bessen en chocolade.

La Favo 9
Net zoals voor de granola quinoa gerechten, werd nauw samengewerkt met Sergio Herman en Bie Verheye (La Favo). Team Gents werd geïnspireerd door Sergio’s voorliefde voor Japans stylisme en werkte daarom ook met Japanse kleurencombinaties. De kleuren en heldere accenten onderscheiden de smaken en dus ook verpakkingen van mekaar. De metier - van zowel Sergio als La Favo - en het artisanale staat altijd centraal.Daarom koos men ervoor om de typografie en de iconografie custom ‘met de hand’ te maken.La Favo 10
Om deze limited edition collectie te laten passen binnen de algemene branding van La Favo werd ook hier gewerkt met bruin karton en transparante elementen die de verpakkingen een natuurlijke craftlook geven.La Favo 12

Credits

Client — La Favo
Agency — Gents
CEO & Founding Partner — Leen Van der Mijnsbrugge
Creative Strategy Director — Sander Vanermen
Design Director — Simon Pertz
Senior Designer — Martijn Leenaers
Account Director — Julie Bataillie
Account Manager — Stefanie Drapier, Albane ParetLa Favo 13