Making-of van de Week: #VANRSL van d-artagnan (bekroond in Cannes)

Awards / Crea / Making-of / News

dartagnan
Het Brugse communicatiebureau d-artagnan valt opnieuw in de prijzen. Twee campagnes van de musketiers werden op de Cannes Corporate Media & TV Awards bekroond in de categorieën Tourism Films en Human Resources. Filip Sobry, partner: “Met #VANRSL en de ‘Potatoholics’ combineren we een creatief verhaal met een sterke on- en offline marketingcampagne. Da’s waarin we het verschil blijven maken.
De eerste zilveren Dolphin in de categorie Tourism Films ging naar de promovideo voor de Stad Roeselare. “Om de veelzijdigheid van de stad en het aanstekelijke enthousiasme van de inwoners in de verf te zetten, maakten we een eigen muzieknummer ‘Wieder zin #VANRSL’ met bijbehorende videoclip én echte Roeselarenaars in de hoofdrol, “ aldus Filip Sobry. “Het maken van de campagne met het lied en de clip mobiliseerde heel wat Roeselarenaars, die zich enthousiast inzetten om mee te werken. Het participatieve aspect van de campagne was bij deze geslaagd. Heel wat inwoners pimpten hun Facebook-profielfoto met #VANRSL.”

Het tweede zilver ging naar de videocampagne voor Agristo. Deze wereldspeler in diepgevroren aardappelspecialiteiten wilde met deze video’s nieuwe werknemers aantrekken. Filip Sobry: “We riepen voor deze rekruteringscampagne de ‘Potatoholics’ tot leven: mensen die echt hélemaal weg zijn van aardappelen. Ze staan ermee op, gaan ermee slapen en staan zelfs ’s nachts op om de restjes binnen te spelen. We laten hen in deze ludieke video’s aan het woord en bieden ze de enige oplossing: aan de slag gaan bij Agristo.”

Beide campagnes kwamen tot stand in samenwerking met Clementine Productions uit Roeselare.