Makro kiest voor omnichannel
MakroShop.be evolueert om de nieuwe generatie, vaak mobiele, consumenten nog beter van dienst te kunnen zijn. Makro kiest immers resoluut voor een consequente customer centric-aanpak binnen zijn omnichannelstrategie. De (intussen responsive) webshop wordt voortdurend geoptimaliseerd om de weg naar het gezochte product sneller en efficiënter te kunnen doen verlopen, via welk formaat beeldscherm de bezoekers de webshop ook bekijken. The Reference, full service digital agency en e-commerce partner van MakroShop.be, stond in voor dit online vernieuwingstraject.
Peter De Jonghe, e-commercemanager van Makro C&C Belgium NV: ‘Zoals we weten denkt de nieuwe consument niet in kanalen. Men verwacht eenvoudigweg dat een winkel of leverancier bereikbaar is, waar en wanneer ook. Dat meer en meer mensen via mobiele apparaten aankopen doen is dus een feit waar ook MakroShop.be niet aan voorbij kan gaan. Maar liefst 30% van onze bezoekers is een mobiele Makro-shopper en zit dus niet achter een desktop! We wilden consumenten dan ook dezelfde ervaring bieden, ongeacht via welke manier en op welk toestel zij gebruik maken van onze winkels. Daarom hebben we besloten de webshop nog meer de Makro huisstijl te doen ademen, en deze ook volledig te optimaliseren voor iPad/tablet, smartphone en desktop. Via responsive web design wordt een betere user experience aangeboden, ongeacht op welke schermgrootte men de website bezoekt." Het toestel van de bezoeker wordt gedetecteerd en op basis van het bijhorende schermformaat schaalt de site automatisch naar de beste manier om bekeken te worden. Via grondig UX-onderzoek werd voor elke schermgrootte een ideale ervaring uitgetekend en werd het aankoopproces geoptimaliseerd. Zo bevat de mobiele customer journey bijvoorbeeld minder dropdown menu’s en ligt de focus nog meer op de eenvoudige navigatie naar de producten.