Malika Gharbi

New kids in town

Communicatie is niet vaak een eerste keuze voor het hoger onderwijs. Persoonlijk wist ik al toen ik 13 jaar was dat het dat was wat ik wilde doen. Ik koos voor de optie Communicatiemanagement aan de EHB om in Brussel te kunnen blijven.

De marketingcursussen hebben me meteen gefascineerd. Ik had een topleraar, een strategisch directeur in een bureau. Mijn interesse voor reclame is in deze vier jaar uitgegroeid tot een echte passie.

Dankzij een Lotto-campagne die mij aansprak, heb ik een eerste stage gelopen bij Mortierbrigade. Vooruitgestuwd door de druk en de wens om het goed te doen, kon ik rekenen op de steun van het team. Het was een intense ervaring die me ervan overtuigde dat ik verder wilde gaan in de reclame!

Mijn tweede stage, bij Raygun, leerde me de andere kant van de medaille, de dynamiek van de studio's en het belang van een script. Producer en account, twee jobs die creativiteit, overtuigingskracht en organisatie combineren, dat is wat ik wilde.

Vorig jaar begon ik bij Estée Lauder Companies als digital brand coordinator. Daar ontdekte ik de adverteerderskant, maar de reclame zelf behield zijn aantrekkingskracht op mij. Ik greep mijn kans bij Publicis Groupe en ze boden me een geweldige kans als account executive voor BNP Paribas Fortis en Orange.

Dat is nu al 2 maanden en 1 dag het geval. Het tempo is snel, er valt veel te leren maar de twee teams zijn ongelooflijk behulpzaam. Gewoon mega-gelukkig en met plezier om te zien wat de toekomst voor mij in petto heeft.