Manneken Pis houdt eigen Fashion Day


Crea / News

DSC_6796In het kader van de campagne ‘België. Eigenzinnig fenomenaal’ organiseerden de FOD Kanselarij van de Eerste Minister en Ogilvy & Social.Lab op maandag 2 oktober 2017 een grote modeshow, waar niemand minder dan Manneken Pis de show stal.

Tijdens het eendaagse défilé, dat gelijktijdig liep met de Parijse modeweek, pronkte hij met vijf van zijn origineelste kostuums ontworpen door bekende couturiers, gaande van het kostuum van de lederwarenmaker, geschonken door het Huis Delvaux, tot de ‘Pink Ribbon’-outfit van Natan-ontwerper Edouard Vermeulen. Wie het modieuze beeldje kwam bewonderen, kon eveneens een glimp opvangen van ‘Designers’, een speciale expo met kostuums uit de garderobe van Manneken Pis. Ook op de sociale media kon je het défilé volgen.

De show van Manneken Pis bleef niet onopgemerkt. Verschillende nationale en internationale media pikten het fashion event op. Zo vroeg het Franse magazine Grazia zich af wanneer ’le petit pisseur’ zich in een Chanel- of Dior-pakje zal hijsen ter gelegenheid van de Franse nationale feestdag.

In de komende weken zullen er nog verrassingsevenementen plaatsvinden die de redenen om ons land te bezoeken of erin te investeren in de verf zullen zetten. De federale promotiecampagne ’België. Eigenzinnig fenomenaal’ ging op 18 april 2017 van start met een affichecampagne in de grote Belgische steden, treinstations en luchthavens. Verschillende acties op sociale media versterken de uitgedragen boodschappen op de posters. De campagne heeft eveneens een website.

Credits:
Strategy: Jakub Hodbod and Julie Frederickx
Media Strategy: Ruben Ceuppens
Account: An Vande Velde, Anne-Sophie Foucher, Emilie-Charlotte Giudice - PR: Romain Adam
Creative: Mathieu Cardon, Sébastien Stevens, Gauthier Fairon
Photograph: Antoine Garnier