Marco Piombo nieuwe managing director AddData

News / People

AddData stelt Marco Piombo (35) aan als nieuwe managing director. De datascience-marketingspecialist moet AddData's kerncompetenties versterken: in zijn nieuwe rol gaat Piombo bedrijfsleiders data- en AI-inzichten bieden en zal hij de verdere groei van AddData binnen het Europese marketingcollectief Customer Collective proberen te garanderen. "Met data en technologie gaan we bedrijven helpen hun budget strategisch en winstgevend in te zetten, gericht op een zo hoog mogelijke ROI," verklaart Piombo.

Marco Piombo begon zijn carrière in de wereld van marketingautomatisering en bouwde expertise op in projectmanagement, om vervolgens meerdere leidinggevende functies te bekleden. Zo stond hij als consultant Mediahuis en daarna JBC bij in hun transformatie op vlak van marketingautomatisering. In 2018 richtte hij Dignify op, een Genks bureau actief in marketingautomatisering. Gedurende vier jaar leidde hij het bedrijf als ceo, en tijdens die periode groeide Dignify jaarlijks met meer dan 50%. Het bureau met intussen een veertigtal medewerkers wordt vertrouwd door toonaangevende bedrijven over heel Europa, waaronder Abbott, Mediahuis, Bol, TVH en anderen. In maart 2021 bundelde Dignify de krachten met Customer Collective, een Europees marketingcollectief. Sindsdien heeft Piombo er de leiding van de data- en technologietak. Sinds maart 2023 combineert hij die functie met zijn nieuwe functie als managing director van AddData, waar hij de complexe wereld van datawetenschap toegankelijk wil maken voor bedrijfsleiders en marketeers.

De timing daarvoor is perfect, want veel marketeers realiseren zich meer dan ooit de strategische waarde van automatiseringstools. De opkomst van datagestuurde groeimarketing, AI- en innovatieve technologieën zoals ChatGPT verleggen de grenzen, terwijl zelfs klassieke marketingmethodes effectiever worden dankzij de kracht van data. Veel marketeers worstelen echter met de vraag hoe ze hun historische data kunnen ontginnen en de gegevensinzichten kunnen omzetten in efficiënte marketingstrategieën. "We willen elke ceo, cmo en cdo helpen om beslissingen te nemen op basis van data," verduidelijkt Piombo. "Want buikgevoel en ervaring volstaan in deze uitdagende tijden niet meer: bedrijven die door data gedreven beslissingen nemen, blijven hun concurrentie voor en kunnen meer klanten werven en behouden. We weten dat bedrijven met vragen zitten hoe ze data beter kunnen inzetten in hun organisatie. Wij gaan hen ten volle 'ontzorgen' zodat ze op basis van heldere inzichten toekomstgerichte én op data gebaseerde beslissingen kunnen nemen die leiden tot bedrijfsgroei. AddData wil immers een ervaren partner zijn voor zowel leidinggevenden, marketeers, en IT-specialisten: "We geven cmo's de tools en statistieken in handen om hun bedrijf te laten groeien. Bovendien maken we data sexy en inzichtelijk voor marketeers. Zo slaan we de noodzakelijke brug tussen IT, marketing en business," klinkt het. "Bedrijfsleiders focussen zich meer dan ooit op het rendement van hun investeringen. Wij helpen hen om hun budget strategisch en winstgevend in te zetten, gericht op een zo hoog mogelijk rendement. Dat lukt beter dan ooit met technologie en data," aldus nog Piombo.

Lies Taerwe, managing partner bij Customer Collective, is naar eigen zeggen dan weer vereerd dat Piombo de leiding van AddData overneemt. "Zijn expertise in datagedreven marketing en zakelijk inzicht zullen AddData en zijn klanten de komende jaren sterk doen groeien. Marco is een resultaatgericht leider die mensen centraal stelt en die als geen ander in staat is nieuwe opportuniteiten te zien waarvan hij samen met zijn team een succes kan maken. Hij is dé geschikte man om het groeiverhaal van AddData verder uit te tekenen," voegt ze toe.