“11 april, de dag waarop ik plots een mailtje kreeg met als titel ‘Een job bij DDB?’ Ik werkte toen bij Ogilvy & Social.Lab en was eigenlijk niet op zoek naar een nieuwe job. Maar toen ik het mailtje las, was ik meteen overtuigd om er volledig voor te gaan. Die zijn wel twee keer op een rij ‘agency of the year’, hé!
Ongeveer twee maanden later was het mijn eerste dag bij DDB. Je kent het wel, die typische dag waar je wel vijftigmaal ‘Ik ben Margaux, de nieuwe’ moet zeggen. Ik werk als producer op de budgetten van IKEA, Studio Brussel en bpost bank. Een heel gevarieerd klantenportfolio. Sinds ik bij DDB werk, heb ik bij DDB al onder heel wat fijne projecten mijn schouders mogen zetten, waaronder campagnes zoals Music For Life en The Greatest Switch.
Al heel snel was het duidelijk dat DDB véél meer is dan alleen ‘agency of the year’. Een groep heel straffe persoonlijkheden die er echt voor gaan en altijd net dat tikkeltje extra in een campagne steken. Ook bij accounts wordt creativiteit heel erg gestimuleerd. Ik heb me nog nooit ergens zo snel thuis gevoeld.”