Margaux Van Pelt en Kathleen Van den Bril aan kop bij Havas Social

News / People

Sinds 1 maart staan Margaux Van Pelt (ex Social.Lab, Warner Music) en Kathleen Van den Bril (ex Social.Lab, Neuhaus, Digitas LBI) aan het hoofd van Havas Social, de nieuwe entiteit die alle communicatietalenten samenbrengt via de social media van Havas Village. Havas Social haalt de mosterd uit de creatieve energie van Havas Brussels, voedt zich met de Insights en kracht van de ‘data’ van Havas Intelligence en berust op het voorstellingsvermogen van Havas Media.

De entiteit telt 8 FTE’s en houdt er de volgende missies op na:

  • Social Strategy & Concept Design
  • Creative Development & Publishing
  • Community & Conversation Management
  • Ongoing Social Campaigns and Social Performance
  • Social Intelligence

“Social media boeien en verdelen ons. We haten ze graag en toch maken ze anno 2021 meer dan ooit deel uit van ons dagelijkse leven,” zeggen Van Pelt en Van den Bril, heads of Havas Social Brussels. “Regelmatig duiken er ook nieuwe kleine spelers op, steeds origineler, steeds meer niche. Aanpassen en het potentieel voor de klanten zien, zijn de boodschap. Strategieën die enkel op de grote spelers mikken, hebben afgedaan. Vandaag moet je reactief en creatief zijn en complementair denken. Vandaar ook het voordeel van een duo! We begrepen al heel snel dat je met twee veel meer kunt betekenen voor de klant. Onze expertises en karakters vullen elkaar mooi aan. We zijn dan ook heel blij dat we Havas mogen vervoegen en van Havas Social een referentie kunnen maken voor de sociale netwerken op de Belgische markt.”

Hugues Rey, CEO van Havas Media Belgium, vult aan: “10 jaar na de oprichting van Socialyse binnen Havas Media leek een bundeling van de ‘social media’-activiteiten ons een logische stap. Het groeipotentieel en de behoeften blijven goed aanwezig, maar de combinatie Creativiteit – Strategie – Efficiëntie dringt zich meer dan ooit op. De complementaire talenten en ervaringen van Margaux en Kathleen vormen de pijlers van een aanbod dat voor ons heel duidelijk moet zijn: 100% toegewijd aan de communicatie via de social media en 100% geïntegreerd in het ecosysteem van Havas Village.”

“Dankzij de synergie van het Havas Social-team onder leiding van Margaux en Kathleen en het kantoor kunnen we nieuwe creatieve en strategische strategieën ontwikkelen binnen de context van de ‘aandachtseconomie’ (of beter gezegd ‘aandachtsoorlog’),” aldus David Grunwald, CEO van Havas Brussels. “De juiste meaningful content uitwerken die het merk voedt en steek houdt bij het publiek, ook dat hoort bij de job. Maar die content een impact geven die kan concurreren met de ‘singing cats’ en andere content die de pop-culture elke dag stimuleert en samenhang brengt voor merken, vormt de volgende stap in het creatieve proces. Op strategisch niveau leidt de synergie tussen onze kantoren ook tot innovatieve oplossingen die een publiek creëren en raken.”

Christian de La Villehuchet, global chief integration officer van Havas Group, besluit: “De bestaansreden van onze villages overal ter wereld? Onze klanten oplossingen aanreiken die stoelen op de krachten van de verschillende entiteiten. Na de oprichting van Havas Intelligence en de aanstelling van een chief growth officer Village eind 2020 laten we met Havas Social eens te meer zien dat we onze allesomvattende, collaboratieve en wendbare aanpak kracht willen bijzetten om zo te kunnen inspelen op de uitdagingen van onze partners-klanten. Ik ben blij dat België een belangrijke rol speelt in dit businessmodel, dat we overal ter wereld promoten.”