Wat mij het meest opvalt in het beheer van deze crisis is onze ongelooflijke kracht om ons aan te passen en onszelf heruit te vinden. Dat allemaal met hetzelfde doel: “de bevolking steunen en hen helpen die het het meeste nodig hebben”.
Enkele voorbeelden: vanaf begin maart werden de eerste medische oriëntatieposten voor ziekenhuizen ingezet en werden de eerste opvangcentra voor daklozen geopend om in de behoeften van de bevolking te voorzien. De gezondheidsnormen staan ons niet langer toe om onze voedselpakketten overal te verdelen; dus gaan we ze aan huis leveren. Bezoeken aan rusthuizen zijn niet meer toegelaten; dus houden we telefonisch contact. Onze cursussen ‘Levensreddend handelen’ werden geannuleerd, maar omdat het grote publiek nood heeft aan gecentraliseerde informatie over de veiligheidsmaatregelen ontwikkelden we online tutorials.
Ik ben onder de indruk van de wendbaarheid van onze organisatie, de heropleving dankzij onze 12.000 leden, waarvan de overgrote meerderheid vrijwilligers zijn (met zoals overal 65+’ers of mensen die op tijdelijke economische werkloosheid staan). Die ongelooflijke kracht van een menselijke beweging ten dienste van andere mensen…
“Be the energy you want to get”
De boodschap die we vandaag met het Rode Kruis willen brengen is: BEDANKT! Samen staan we sterk…
Marie Masset, communication & marketing director la Croix-Rouge Belgique
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]