Marketing Automation Day haalt pioniers naar Mechelen

Agenda / Innovation / Marketing / News

MAD marketing automation daySteeds meer Belgische bedrijven en organisaties zetten marketing automation in om sterkere klantenrelaties uit te bouwen. Hoe die evolutie nu al de toekomst van digital marketing bepaalt, is het centrale thema van de eerste Marketing Automation Day in Mechelen op 3 mei 2017. Tijdens deze inspiratiedag leggen 11 experts uit de bedrijfswereld de feiten en de mythes over marketing automation bloot. Aan de hand van heldere cases krijgen de deelnemers praktijktips om zelf een marketing automation plan met toekomstperspectief uit te bouwen. Of zoals information architect Karl Gilis het stelt: “Als ik één advies mag meegeven: begin er nu aan.” 

Marketing automation agency Raak en marketing automation platform Actito strikten voor dit event 11 early adopters uit de bedrijfswereld die bewezen dat marketing automation wérkt. Barbara Torfs onthult hoe Schoenen Torfs de digitale transformatie omarmde en potentiële bedreigingen omzette in kansen. Een boeiend verhaal van een klassieke retailer die evolueerde naar een innovatieve organisatie waarin e-commerce, omnichannel, data- en e-marketing nieuwe perspectieven openden. Xavier Gys, directeur marketing & digital bij AXA Bank, licht toe hoe marketing automation hielp om tot 8 keer meer klanten aan te zetten tot aankoop. Van AGConsult information architect Karl Gilis krijgen de deelnemers dan weer de do’s en don’ts van conversiegerichte webpagina’s aangereikt. Dat zijn een twintigtal concrete tips om van geregistreerde gebruikers sneller klanten te maken, gestaafd met voorbeelden uit real-life cases.

Verder delen ook Rusty Warner (Forrester Research), Tim Karpisek (Raak), Jonathan Wuurman (Actito), Sven De Clercq (NMBS Europe), Guy De Pauw (Textgain), Olivier Danhier (Foxmango), Alain Glickman (Glickman) en Geert De Laet (Luon) hun best practices en inzichten.

Marketing Automation Day richt zich op digital marketeers die in één dag hun kennis over het thema willen bijspijkeren. Maar ook andere marketing professionals met een gezonde interesse voor marketing automation kunnen er meteen inzetbare inspiratie op doen. Zij worden verwacht in congrescentrum Lamot in Mechelen op woensdag 3 mei 2017 vanaf 9 uur.

Een up-to-date programma met meer details over de sprekers, de presentaties en alle praktische informatie vindt u op www.automationday.be.