Marketing Congress 2021 schakelt fomo uit

Marketing / News

Op 2 en 3 december 2021 is het zover: de 40e editie van het BAM Marketing Congress. De jaarlijkse marketinghoogmis van de Belgian Association of Marketing wordt voortaan mee aangestuurd vanuit Ofcores. Tijd voor een dubbelgesprek met Alex Thoré en Jean-Baptiste De Bock.

Geen congres zonder congresvoorzitter, en voor de 40 editie van het BAM Marketing Congress is dat opnieuw Alex Thoré van Magis Agency. Samen met een team van enthousiaste congresselingen timmerde hij een sterk programma in elkaar. Nieuw dit jaar is de structurele samenwerking met Ofcores - 360° event solutions van Jean-Baptiste De Bock. Er werd een meerjarige overeenkomst gesloten. “Een jaar of vijf geleden zocht BAM een externe partner voor de praktische aspecten,” zegt Jean-Baptiste De Bock. “Die samenwerking hebben we nu omgezet in een structurele samenwerking. Van service provider werden we partner en congresorganisator. We zijn heel ambitieus om het BAM Marketing Congress verder uit te bouwen en investeren in de verdere groei en innovatie van dit toonaangevend event. Maar het DNA van het marketing congress blijft ongewijzigd! Vorig jaar was er een digitale editie en daar hebben we veel uit geleerd, we combineren in 2021 ‘the best of both worlds’. Het zwaartepunt van het BAM Marketing Congress blijft de live experience waarbij we 1500 marketing decision makers samenbrengen, met daarbij een sterk virtueel luik beschikbaar voor, tijdens en na het congres. Deze hybride versie laat toe deelnemers hun agenda te optimaliseren, op voorhand meetings in te plannen, alle content te livestreamen en een sterkt learning & community platform aan te bieden dat de levenscyclus naar vier maanden brengt in plaats van twee dagen. De events business zit in transformatie, met het BAM Marketing Congress nemen we de rol van pionier op ons en willen we tonen hoe een innovatief hybride congres impact kan hebben.” Alex Thoré vult aan: “Een event organiseren is een expertise en Ofcores heeft die. Jean-Baptiste heeft bovendien die zin tot innovatie, dat zit goed. Zo kunnen we ons vanuit BAM focussen op marketing en op de inhoud, zonder denktijd te verliezen die we anders in de organisatie moeten stoppen. En dat werkt: de voorverkoop liep beter dan ooit!”

[...] LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE