Callebaut won op 28 mei met ruby RB1, het vierde type chocolade na pure, melk- en witte chocolade voor ambachtslui en chefs, de ‘Marketing award 2018’ van Gault&Millau. De ‘Culinary Innovator awards’ worden dit jaar voor de derde keer uitgereikt aan personen, bedrijven of instellingen met een innovatieve visie, concept, dienst of product die een meerwaarde biedt aan de culinaire wereld. Onder meer de meest innovatieve ingrediënten, gerechten, dranken of bereidingen worden erkend, maar ook de technologisch meest vooruitstrevende producten en speciale concepten.
Ruby RB1, de eerste ruby chocolade speciaal voor ambachtslui en chefs, werd begin april in wereldprimeur in België gelanceerd. De chocolade met intens fruitige smaak met frisse, zure toetsen werd toen al ‘het spannendste wat er in de chocolade-industrie in decennia staat te gebeuren’ genoemd. Twee maanden na de lancering wordt Callebaut nu beloond met Gault&Millaus ‘Marketing award 2018’.
« We zijn erg blij met de ‘Marketing award 2018’ voor de lancering van ruby RB1. Als je de vierde chocoladesmaak na pure, melk- en witte chocolade op de markt loslaat, hoort daar het nodige lawaai bij. Je lanceert die dan ook niet elk jaar, » zegt Frederic Janssens, global brand manager Callebaut. « Onze marketingaanpak heeft zijn effect niet gemist – je gaat moeten zoeken naar iemand die ondertussen nog niet van ruby gehoord heeft. Het is bovendien een eer om een dergelijke award op Belgische bodem te mogen ontvangen. België is nog steeds onze thuismarkt en het is met trots dat we de eer van de Belgische chocolade verdedigen. »
Ook internationaal is er veel animo rond ruby RB1. « De award van gisterenavond is een bevestiging van de internationale interesse voor ruby RB1 chocolade die we tot op vandaag merken. Vorige week nog ontvingen we een award op de Sweets & Snacks Expo in Chicago, » aldus Frederic Janssens.
De uitvinding van ruby RB1 is het werk van de wereldwijde R&D-centra van Barry Callebaut, de Jacobs University (Bremen, Duitsland) en meer dan 175 jaar ervaring in inkoop en productie. Ruim tien jaar geleden werd ontdekt dat ruby chocolade gekoppeld is aan precursoren in een specifiek type bonen: de ‘ruby’ cacaoboon. Na jarenlang onderzoek werden de ruby cacaobonen geïdentificeerd die veel van deze precursoren bevatten en werd de beste manier gevonden om de bonen te verwerken tijdens het productieproces van chocolade. Aan RB1 worden geen vruchtenaroma’s of kleurstoffen toegevoegd: het dankt zijn kleur en specifieke smaak uitsluitend aan de deskundige selectie en zorgvuldige verwerking van de ruby bonen.Vijf maanden na de lancering van ruby RB1 in België – in september 2018 – zal de chocolade ook beschikbaar zijn voor de horecamarkt.
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]