Na de commerciële koopjesdagen als Black Friday, Cyber Monday en Singles Day kun je nu ook flink besparen op een aankoop tijdens Earth Day. Tenminste, als het aan Marktplaats ligt. Want in een grote landelijke campagne roept Marktplaats op om rondom Earth Day tweedehands te kopen in plaats van nieuw. Om zo flink te besparen op je CO2 voetafdruk.
Concreet: 22 april is Earth Day, een dag die wereldwijd in het kader staat van duurzaamheid. Het is niet de doorsnee dag om koopjes aan te prijzen. Voor Marktplaats echter wel, omdat het platform aantoont dat je er met elk tweedehands item bespaart op CO2. Zo levert een bank gemiddeld een reductie op van 967 gram/CO2. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat Nederlandse Marktplaats-gebruikers met het handelen in meubels en accessoires per jaar X miljoen kilo CO2 besparen. Deze resultaten zijn terug te vinden in het Second Hand Effect Rapport 2020 Adevinta Benelux, uitgevoerd door Ethos International.
Elke deal een groot verschil
Voorbijgangers van de out-of-home campagne kunnen de Marktplaats-advertentie direct scannen en het item aanschaffen. De campagne is de volgende in een reeks waarin Marktplaats verder bouwt op haar boodschap “Je hoeft de wereld niet te veranderen om de wereld te veranderen.” en haar eind belofte “Elke deal een groot verschil.” Hiermee toont Nederlands populairste handelsplatform aan dat je, hoe klein je handeling ook is, samen met miljoenen andere gebruikers een grote impact maakt. Gewoon, door te handelen in tweedehands artikelen.
De out-of-home campagne wordt ondersteund met online advertenties, video en een TVC en start vanaf 14 april 2022. De campagne is ontwikkeld door de creatieve bureaucombinatie The Good (Happiness Brussels en Higuita Amsterdam).
Credits:
Agency: Happiness / Higuita
Client contact: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt, Gregory Kukolj
Account director: Hans Smets
Account manager: Yente Janssen
Strategie: Daan de Raaf
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez, Niek Eijsbouts
Concept Providers: Thomas Capelle, Mathias Lemielle, Isabel Snellen
Copywriter: Brent Roofthooft, Catherine Hermans
Design: Lore Snauwaert
Motion: Bart Callaerts, Aline Schmitt
Production (Photography): Joost Leek
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]