Marktplaats claimt Earth Day om te besparen op je aankoop

Crea / News

Na de commerciële koopjesdagen als Black Friday, Cyber Monday en Singles Day kun je nu ook flink besparen op een aankoop tijdens Earth Day. Tenminste, als het aan Marktplaats ligt. Want in een grote landelijke campagne roept Marktplaats op om rondom Earth Day tweedehands te kopen in plaats van nieuw. Om zo flink te besparen op je CO2 voetafdruk.

Concreet: 22 april is Earth Day, een dag die wereldwijd in het kader staat van duurzaamheid. Het is niet de doorsnee dag om koopjes aan te prijzen. Voor Marktplaats echter wel, omdat het platform aantoont dat je er met elk tweedehands item bespaart op CO2. Zo levert een bank gemiddeld een reductie op van 967 gram/CO2.  Bovendien is uit onderzoek gebleken dat Nederlandse Marktplaats-gebruikers met het handelen in meubels en accessoires per jaar X miljoen kilo CO2 besparen. Deze resultaten zijn terug te vinden in het Second Hand Effect Rapport 2020 Adevinta Benelux, uitgevoerd door Ethos International.

Elke deal een groot verschil

Voorbijgangers van de out-of-home campagne kunnen de Marktplaats-advertentie direct scannen en het item aanschaffen. De campagne is de volgende in een reeks waarin Marktplaats verder bouwt op haar boodschap “Je hoeft de wereld niet te veranderen om de wereld te veranderen.” en haar eind belofte “Elke deal een groot verschil.” Hiermee toont Nederlands populairste handelsplatform aan dat je, hoe klein je handeling ook is, samen met miljoenen andere gebruikers een grote impact maakt. Gewoon, door te handelen in tweedehands artikelen. 

De out-of-home campagne wordt ondersteund met online advertenties, video en een TVC en start vanaf 14 april 2022. De campagne is ontwikkeld door de creatieve bureaucombinatie The Good (Happiness Brussels en Higuita Amsterdam).

Credits:

Agency: Happiness / Higuita

Client contact: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt, Gregory Kukolj

Account director: Hans Smets

Account manager: Yente Janssen

Strategie: Daan de Raaf

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Creative Director: Katrien Bottez, Niek Eijsbouts

Concept Providers: Thomas Capelle, Mathias Lemielle, Isabel Snellen

Copywriter: Brent Roofthooft, Catherine Hermans

Design: Lore Snauwaert

Motion: Bart Callaerts, Aline Schmitt

Production (Photography): Joost Leek