MassiveMusic tovert met gloeilamp voor Philips

Crea / Marketing / News

PhilipsInternationaal muziekbureau MassiveMusic creëerde een sonic identity ter ondersteuning van de herpositionering en nieuwe business strategie van Philips. Met innovatie en creativiteit in het hart van zowel Philips als MassiveMusic, ontwikkelden zij samen het nieuwe geluid van Philips waarbij de gloeilamp, het product dat aan de basis van het merk heeft gestaan, werd ontleed. Met het ‘Philips Instrument’ werd een compleet palet aan specifieke geluiden gecomponeerd voor Philips’ brand identity, van UI en product-geluiden tot advertising en marketing.
Door het gebruik van contact microfoons wist Massivemusic het intieme geluid van Philips’ meest iconische product te vangen, de gloeilamp, en combineerde dit met een set van human sounds. Deze verzameling geluiden, variërend tussen hartslagen en het knippen van de vingers, tot het geluid van een strijkstok tegen een gloeidraad, vormen samen het Philips Instrument met melodische, ritmische en harmonieuze muziek-elementen als resultaat. Deze innovatieve en menselijke sonic identity, reflecteert de missie van Philips: ‘making people’s lives better through innovation’.
Het nieuwe Philips sound logo zal vanaf nu alle auditieve communicatie voor het merk afsluiten. Daarnaast is met het instrument een rijk palet aan product- en interface geluiden ontwikkeld. Zo ontstaat een herkenbare signatuur voor alle touchpoints van het merk Philips: communicatie, producten, services. Een consistent geluid in alle markten, wereldwijd, elke keer dat iemand in aanraking komt met het merk.