Match en Smatch (en Advert’HYPE) lanceren Mag

Crea / News / Retail

Match en Smatch lanceren Mag, een magazine waarin gezond leven en kopen centraal staat. Voor het magazine deed de distributieketen een beroep op contentmarketingbureau Advert’HYPE. “De klantenbriefing was eenvoudig en precies: de nieuwe klanten van onze winkel zijn op zoek naar verbondenheid en inspiratie. Hoe kunnen we hierop inspelen met onze communicatie?” zegt client service director Hervé de Walque.

Tijdens de coronacrisis groeide het cliënteel van Match en Smatch. Vooral jonge koppels ontdekten de winkels bij hen in de buurt. Gezond leven, genieten, zichzelf verwennen, verrassende receptjes ontdekken, milieubewust consumeren, recycleren en lokaal kopen staan hoog op het verlanglijstje van het nieuwe cliënteel.

Om hieraan te voldoen pakt de keten uit met een magazine dat inspeelt op de nieuwe verwachtingen van zijn klanten, vooral van jonge koppels. Het blad dat Advert’HYPE ontwikkelde kwam tot stand met de medewerking van influencers, gerenommeerde restauranthouders, specialisten in onder andere de diergeneeskunde en voedingsleer maar ook lokale producenten en interne medewerkers.

Het magazine telt 36 pagina’s en is gedrukt op kwaliteitspapier. Om de twee maanden verschijnt een nieuw nummer dat gratis verdeeld wordt in de winkel.

Credits
Klant: Match & Smatch
Agentschap: advert’HYPE
Client Service Director: Hervé de Walque
Art Director: Joel Gaillard