Mathias Vochten laat tattoo zetten in strijd tegen plastic

Crea / News

Mathias Vochten 2Mathias Vochten, die een jaar aan de slag is als account manager bij SodaStream in België, neemt zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid wel erg ter harte. Om de strijd tegen wegwerpplastic kracht bij te zetten, heeft hij een zeeschildpad, het symbool van de ‘Time for Change’-campagne van SodaStream, op zijn schouder laten tatoeëren.
SodaStream, het bruiswatermerk dat wegwerpflessen overbodig maakt, lanceerde in november een videocampagne over de wereldwijde schade veroorzaakt door plastic wegwerpflesjes. De video toont een zingende zeeschildpad die mensen oproept om verantwoordelijkheid te nemen en voortaan alleen maar te kiezen voor herbruikbare flessen. ‘Time for Change’ is samen met de website www.fightplastic.com gelanceerd, waar SodaStream consumenten aanmoedigt stelling te nemen tegen wegwerpplastic.
https://www.youtube.com/watch?v=Tejd7ntLGeE&feature=youtu.be
SodaStream daagde de meest moedige plastic-strijders uit om een zeeschildpad te tatoeëren, om op die manier de boodschap tégen wegwerpplastic uit te dragen. Eerste in de rij was Thor Björnsson, alias ‘The Mountain’ in ‘Game of Thrones’, die zijn tatoeage van een zeeschildpad deelde op social media met de boodschap ‘Vecht tegen plastic, deze is voor Moeder Aarde’.
In eigen land liet SodaStream-medewerker Mathias Vochten zich inspireren. Ook hij liet zijn strijdlust tegen wegwerpplastic vereeuwigen met een tattoo van een zeeschildpad. Vochten heeft zeker geen spijt van  zijn beslissing: « Het is tijd voor verandering. Meer en meer zien we beelden opduiken van stranden die overspoeld worden met plastic afval en waarbij dieren het eerste slachtoffer zijn. Net als de schildpad wil ik van plasticvrije stranden kunnen blijven genieten. Zelfs de tattooshop was dolenthousiast! »