Matthieu Vercruysse hoofd bij Ogilvy Social & Performance EMEA

Yves Baudechon, mede-oprichter en president van Social.Lab, onlangs ook benoemd tot wereldwijd hoofd van Ogilvy’s Social & Performance Expert Group, bouwt zijn team verder uit. Nadat hij enkele weken geleden twee andere Social.Lab-talenten een internationale rol bij Ogilvy gaf is het nu de beurt aan Matthieu Vercruysse om een regionale functie op te nemen. Hij leidt Ogilvy’s Social & Performance Expert Group voor EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika).
Vercruysse kwam bij Social.Lab ten tijde van de integratie met Ogilvy en richtte vijf jaar geleden het Londense kantoor van de Belgische start-up op. Daarna opende hij het Midden-Oostenkantoor, gevestigd in Dubai, dat hij de afgelopen vier jaar heeft geleid. Hij rondt zijn opdracht met succes af met een project dat heeft bijgedragen tot de transformatie van de bureaus in het Midden-Oosten. Dat was onder leiding van Patou Nuytemans. Vercruysse begon zijn carrière 17 jaar geleden in Parijs en werkte later voor Dentsu/Isobar in Brussel. Met deze nieuwe functie zet hij zijn internationale carrière verder.
Hij zal nu terugkeren naar Europa, waar hij vanuit Brussel de groei van de bureaus van het Ogilvy-netwerk zal begeleiden. Dankzij zijn expertise op het vlak van Social & Performance zal hij in zijn reflecties en bij de uitvoering van zijn taken sociale en digitale media centraal stellen. Hij zal die expertise ook vertegenwoordigen in het Regional Executive Committee van het historische bureau van de WPP Group. Om een lange lijst van sociale en prestatie gerelateerde digitale diensten te leveren zal hij bovendien gebruikmaken van de kracht van een groeiend, in Zuid-Afrika gevestigd Center of Excellence (geleid door de drie oprichters van Social.Lab, en Christophe Chantraine, managing director, die daar woont). Ogilvy’s EMEA-regio bestaat uit zo’n 20 bureaus, die 33 markten vertegenwoordigen, waarmee het S&P team dagelijks contact heeft.
“Deze nieuwe uitdaging aangaan op een moment dat de gesofisticeerde expertise die we de voorbije jaren binnen de groep hebben ontwikkeld aan een enorme opmars bezig is, is een enorme uitdaging,” zegt Matthieu Vercruysse. “Dankzij al het werk dat de Social.Lab-teams de afgelopen tien jaar verzet hebben, denk ik dat Ogilvy een voorloper is op de markt en in de uitvoering van moderne marketing. Wij hebben altijd geloofd dat sociale media een echte transformatie voor onze klanten zou betekenen, en dat is vandaag nog meer het geval. Het andere aspect van deze functie, het werken met verschillende landen en culturen, maakt mijn opdracht nog gevarieerder. Elke markt en elk Ogilvy-bureau heeft zijn specifieke business en context, dat maakt de transformatie-uitdagingen ruim. Het gebied is immers uitgestrekt, van Zweden, via Portugal, tot Zuid-Afrika en Dubai.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]