Matthieu Vercruysse versterkt management Social.Lab
Begin 2016 deed Matthieu Vercruysse zijn intrede bij Social.Lab. Dit social media agency werd in 2013 overgenomen door WPP en is nog steeds aan een flinke opmars bezig. De keuze voor Matthieu Vercruysse is niet toevallig. Social.Lab wil namelijk zijn management versterken om te kunnen blijven inzetten op zijn nationale én internationale ambities. Gilles Bindels: “De ervaring van Matthieu in digitale- en marketingstrategie was doorslaggevend, aangezien sociale media steeds een belangrijkere plaats innemen in de strategie van adverteerders.” Yves Baudechon vult aan: “Vandaag focussen we met onze klanten vooral op Business Impact en Social CRM. We gaan dus nog een stap verder dan community management.”
Matthieu Vercruysse volgde een opleiding aan de Louvain School of Management van de UCL en startte zijn carrière in Parijs, bij Lagardère (4 jaar). Daarna voegde hij zich bij het Dentsu Aegis Network, waar hij na 9 jaar de rol van deputy manager director op zich nam, inclusief de verantwoordelijkheid over Isobar. Naast een leidinggevende rol in de Belgische tak van Social.Lab, zal Matthieu Vercruysse zich ook concentreren op het beheer van de belangrijkste klanten. Zowel lokaal (Ikea, Nationale Loterij), alsook internationaal, met globale klanten zoals Nespresso en Amex. Dat de expertise van hun teams ook internationaal steeds meer erkenning krijgt, is iets waar de stichters van Social.Lab, Yves Baudechon en Gilles Bindels, enorm trots op zijn. Social.Lab zal sterk inzetten op creativiteit, hét sleutelwoord voor de nabije toekomst. Matthieu Vercruysse: “Vandaag worden sociale media stilaan beschouwd als een massamedium. Ze moeten dus voldoen aan de allerhoogste eisen inzake creativiteit. Het is heel boeiend om je bij een dynamisch agency te voegen dat toonaangevend is om zijn expertise op vlak van sociale media. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden, zoals de strategische en creatieve krachten van Ogilvy België.”