“Na een tumultueuze, langdurige en eerlijk gezegd vrij eenzijdige relatie met mijn hogere studies stond ik vorig jaar zonder diploma aan het begin van mijn volwassen leven. Met enkel mijn goede looks en overdreven positieve zelfbeeld ging ik op zoek naar een roeping.
Enkele weken en een heleboel we-laten-nog-van-ons-horen’s later bevond ik me tussen de rekken van Ikea waar ik al enkele werkdagen bezig was met het beseffen van hoe zwaar die kasten eigenlijk wel kunnen zijn.
Het was daar dat ik een telefoontje kreeg van Absoluut. In september zou Goodcamp van start gaan, een soort pop-up communicatiebureau voor net-, of in mijn geval niet-afgestudeerden waar ze ervaring konden opdoen. En, in contrast met bijna elke vrouw ooit, zagen ze wel wat in mij.
Ikzelf en vier immer sympathieke dames kregen een kantoor enkele verdiepen onder de Absoluut-kantoren en werden gedurende vier maanden ontwikkeld tot raspaarden in de communicatiewereld. We schreven er zelfs een boek over.
Vier maanden lang bijleren, plezier maken, hard werken en zoetigheid naar binnen spelen, er moest ooit een einde aan komen.
Of tenminste dat dacht ik, want omdat ik toch iets juist moest gedaan hebben of omdat Absoluut hun quota van Gentenaars nog bijlange niet had bereikt, mocht ik na afloop van Goodcamp naar boven gaan.
Waar ik nu dit tekstje schrijf als volwaardig Absoluuter, copywriter, digital creative, hoe je het ook wilt noemen maar vooral als iemand die zijn werk heel graag doet.”