Maxus en Xaxis lanceren programmatic voor radio

Xaxis heeft op de Belgische markt het eerste product gelanceerd dat doelgroeptargeting toelaat op online radio. De laatste tijd evolueert mediagebruik erg vlug en nieuwe technologieën worden aan een sneltempo ontwikkeld om hier op in te spelen. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van muziekstreamingdiensten dat blijft stijgen. Adverteerders zijn er op aangewezen te innoveren om hun doelgroep ook daar terug te vinden. Xaxis Audio biedt adverteerders nu de kans om ook audiospots te integreren in hun digitale strategie.
“In eerste instantie werden programmatische platformen uitsluitend gebruikt voor de aankoop van online video en bannering. Met programmatic radio zetten we nu een belangrijke stap in de richting van de aankoop van traditionele media op dezelfde manier,” zegt Frederik Dooms, director bij Xaxis België.
Mediabureau Maxus vond in Sunweb de ideale adverteerder om een programmatic radiocampagne op te zetten. "Voor de Sunweb-campagne hebben we listen-through-rates gezien van meer dan 95% op ondermeer iTunes, Deezer en TuneIn,” zegt Britt Luyten, head of comms planning bij Maxus.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]