Maxus en Xaxis lanceren programmatic voor radio

Maxus

Media / News

 
Xaxis
Xaxis heeft op de Belgische markt het eerste product gelanceerd dat doelgroeptargeting toelaat op online radio. De laatste tijd evolueert mediagebruik erg vlug en nieuwe technologieën worden aan een sneltempo ontwikkeld om hier op in te spelen. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van muziekstreamingdiensten dat blijft stijgen. Adverteerders zijn er op aangewezen te innoveren om hun doelgroep ook daar terug te vinden. Xaxis Audio biedt adverteerders nu de kans om ook audiospots te integreren in hun digitale strategie.
“In eerste instantie werden programmatische platformen uitsluitend gebruikt voor de aankoop van online video en bannering. Met programmatic radio zetten we nu een belangrijke stap in de richting van de aankoop van traditionele media op dezelfde manier,” zegt Frederik Dooms, director bij Xaxis België.
Maxus
Mediabureau Maxus vond in Sunweb de ideale adverteerder om een programmatic radiocampagne op te zetten. "Voor de Sunweb-campagne hebben we listen-through-rates gezien van meer dan 95% op ondermeer iTunes, Deezer en TuneIn,” zegt Britt Luyten, head of comms planning bij Maxus.