MAYERLINE MAAKT TIJDLOZE MODECAMPAGNE MET JOE PUBLIC

Mayerline zet in op de lange levensduur van kleding. Het Belgische modemerk biedt nu ook een levenslange herstelgarantie op haar collecties. Heb je net iets nieuws gekocht of - en vooral - hangt er een kledingstuk in je kleerkast dat je al jaren hebt maar waarvan bijvoorbeeld de naad los is? Dan wordt dat vakkundig én gratis hersteld in het Mayerline-atelier. Dat is misschien niet revolutionair in de modewereld maar wel opmerkelijk dat een modemerk de hersteldienst als een integraal deel van het kledingstuk benadert.
Tijdloze campagne
Om deze herstelgarantie kracht bij te zetten bedacht Joe Public Belgium een campagne waarin oudere collecties de hoofdrol spelen. Die aanpak is dan weer wél opzienbarend in een modewereld die immer op ‘nieuw’ en trends gericht is. Voor het Belgische modemerk is dit echter net een onderstreping van haar merk DNA. Geen ‘Herfstcollectie 2024’ maar wel die van... 1992 of die van 2019. Een opvallende manier om te tonen dat de stijl én de kwaliteit van Mayerline echt tijdloos zijn.
“Deze campagne toont perfect aan dat onze mode tijdloos is en tegelijk relevant blijft. Bovendien illustreert het mooi dat kiezen voor kwaliteit die lang meegaat an sich de meest duurzame keuze is die je kan maken,” zegt Katrien De Cannière, marketing manager Mayerline.
#GeefHetDoor
De herstelgarantie is één initiatief in de bredere duurzaamheidsstrategie van Mayerline en bij uitbreiding van haar moederholding Claes Retail Group. Die groepsstrategie vaart onder de naam “Pass It On” en werd sedert vorig jaar mee uitgetekend en strategisch ondersteund door Springbok, waarvan Joe Public deel uitmaakt.
Zeg je vandaag ‘modesector’, dan kan je immers niet om duurzaamheid heen. Volgens (inter)nationale maatregelen moet onze volledige industrie dan ook verantwoordelijkheid nemen en de modesector mee(r) verduurzamen. Ook bij Mayerline staat men hier volledig achter, daarom dat er blijvend wordt ingezet op liefde voor kwaliteitsvolle materialen die lang meegaan, transparantie over waar en hoe jouw kleren gemaakt worden, ontwerpen volgens circulaire principes die jarenlang mooi blijven, herstelgarantie & retoucheservice, vermijden van overproductie, upcycling van ‘deadstock’, kleding doneren aan goede doelen,...
Credits:
Client: Mayerline
Contact: Katrien De Cannière
Agency: Joe Public Belgium
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Tom Dehaes
Creative Direction: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Account Direction: Viktoria De Cubber
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]