McDonald's en TBWA are "leuven it"

Crea / News

McDonald’s opent op 17 september een tweede vestiging in Leuven. Voor de openingscampagne van het restaurant willen McDonald’s en TBWA bijdragen aan het trotse stadsgevoel van de oudste studentenstad van de Lage Landen.

Op de Bondgenotenlaan 86 opent binnenkort een gloednieuwe McDonald’s, wat voor McDonald’s meteen het tweede thuis wordt in de studentenstad. Met de slogan “i’m leuven’ it” verwijzen McDonald’s en TBWA op een ludieke manier naar het wereldbekende “i’m lovin’ it” van McDonald’s. Daarmee willen ze bijdragen aan de trotse identiteit van zowel de inwoners, pendelaars als de studenten in Leuven.

“Het zijn zware tijden geweest waarin bijna iedereen moest telewerken en ook studenten enkel van thuis uit les konden volgen. Zo moesten veel mensen de connectie met hun favoriete (studenten)stad missen. Met de keuze voor deze slogan willen we hen vooral een hart onder de riem steken en hen opnieuw welkom heten in wat ook voor hen een tweede thuis zou moeten zijn,” klinkt het bij TBWA. “Door deze slogan zichtbaarheid te geven in het straatbeeld wil McDonald’s bijdragen aan een hernieuwd eenheidsgevoel. Laat ons na veel thuis zitten, opnieuw allemaal ambassadeurs van onze eigen stad worden!”

Credits

AGENCY: TBWA\Belgium
CLIENT: McDonald’s Belgium
Laurence Anckaert
CAMPAIGN TITLE: i’m leuven’ it  
CREATIVE DIRECTOR: Jérémie Goldwasser
CREATIVE TEAM: Roel Spelkens, Jonas Van Bael
ACCOUNT TEAM: Elien Onclinx, Charlotte De Backer  
TRAFFIC: Laurie Herbots
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin
DTP: Patrizia Secci, Karol Cepowicz