McDonald's en TBWA blikken nu al vooruit naar 2022

Crea / News

Om het rotjaar 2020 goed te maken trakteerde McDonald’s ons vorig jaar op 30 dagen kerst. Maar wat bleek: ook 2021 was niet echt een succes. Daarom maakt het familierestaurant er dit eindejaar opnieuw één groot feest van met 30 Days of Christmas. En dat met de boodschap: we moeten er allemaal nú het beste van maken.

Philipp Wachholz, CMO van McDonald’s België vult aan: “Bij McDonald’s willen we van elk moment een feelgood-moment maken. Dat is onze merkbelofte. En nu deze rare tijden nog even blijven aanhouden, geloven we daar meer dan ooit in. Onze nieuwste campagne komt dan ook met een typische McDonald’s knipoog en verspreidt de positieve vibes die nodig zijn om het nieuwe jaar met een smile in te gaan.”

In de film die deze eindejaarscampagne lanceert laten McDonald’s en TBWA Juliette weer aan het woord. Weet je nog, dat guitige meisje dat ons vorig jaar een blik gunde in haar coronajaar? Wel, dit jaar kijkt ze vooruit. Al het slechte nieuws van de voorbije jaren heeft haar en haar twee vriendjes duidelijk aan het denken gezet. Of moeten we doemdenken zeggen? Want deze keer slaat hun verbeelding echt op hol. We zien hoe een meteoriet op ons afkomt en hoe onze planeet wordt overgenomen door aliens of robots. Of dat zal gebeuren moeten we nog afwachten. Wat we wel al weten is dat deze wervelende eindejaarsfilm – ondanks het onheil dat ze voorspelt – onze zorgen even doet vergeten.

En dat is het doel van McDonald’s. Er vanaf 25 november opnieuw één groot feest van maken met de actie 30 Days of Christmas, zodat het nieuwe jaar alvast niet meer stuk kan. Download dus snel de McDonald’s app. Zo kan jij vanaf 25 november ook een maand lang elke dag een nieuw cadeau scoren.

“Benieuwd of de actie ook dit jaar alle records op vlak van downloads en social engagement zal breken… Maar ook dat zal afwachten worden,” besluiten ze bij TBWA. Ontdek de mediacampagne vanaf 22 november tot 24 december op televisie, radio en online.

Credits

Brand: McDonald’s
Marketing Manager: Laurence Anckaert
Digital Specialist: Anissa Akazzab
Marketing Director: Philipp Wachholz
Agency: TBWA
Client Service Director: Geert Potargent
Account Director: Elien Onclinx
Accounts: Marie Buyens, Charlotte De Backer, Jolien De Wulf
Executive creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Concept creatives: Tom Cole, Régine Smetz
Copywriters: Wilfrid Morin, Iliana Couvez, Manu De Wit
Social creatives: Roel Spelkens
Traffic Manager: Laurie Herbots
Head of Av production: Mieke Vandewalle
Agency Producer: Cindy De Mooter
Production Company: Wenneker
Executive Producer: Vanessa Jacob
Producer: Mathias Kerner
Director: Rogier Hesp
DOP: David Doom
Postproduction Company: MAKE
Post-Producer: Genevieve Paindaveine
Post-Producer Social: Sofie Gebruers
Offline: Maarten Janssens
Online: Stijn Van Assche
Grading: Joost Van Kerckhove
Sound: Gwenn Nicolay
Music & sounddesign: Gregory Caron
Radio Production Company:  MAKE
Post-Producer:  Lauranne Van Der Heyden
Sound: Nicolas Van Ruysevelt
Project Managers : Juliette Defoux