McDonald’s en TBWA maken 2020 (een beetje) goed

Crea / News

30 dagen kerst. Dat hebben we na dit rotjaar wel verdiend volgens McDonald’s. In het bijzonder onze kinderen. Want zij werden vaak over het hoofd gezien tijdens de lockdown. En ja, ook dat maakt McDonald’s goed door zijn kant van het coronaverhaal te tonen in een heerlijk eerlijke, maar magische eindejaarscampagne.

De energieke eindejaarsfilm van McDonald’s, gemaakt door TBWA, draait rond een klein, guitig meisje dat vertelt wat een rotjaar ze wel niet achter de rug heeft: een verjaardag zonder vriendjes, een zomervakantie die in het water viel, ouders die altijd willen gaan wandelen én in een kramp schieten als je op de liftknop wil drukken… allemaal écht niet cool. En zoals elk kind neemt ze hierbij geen blad voor de mond. Ze blijft haar gevoel voor humor houden én laat vooral haar schouders niet zakken. Zo roept ze op het einde de kerstman op om ons jaar alsnog te redden… En ze wordt beloond.

En niet in het minst door McDonald’s, want met de actie ‘30 Days of Christmas’ vinden kinderen vanaf 26 november een maand lang elke dag een nieuw cadeau & promo in de app. Op die manier brengt McDonald’s toch nog wat magie en familiepret op het eind van dit jaar dat echt. Niet. Cool. Was. Te ontdekken van 23 november tot 25 december op televisie, radio en online.

Credits
Brand: McDonald’s
Marketing Manager: Laurence Anckaert
Digital Specialist: Anissa Akazzab
Marketing Director: Philipp Wachholz
Agency: TBWA
Client Service Director: Geert Potargent
Account Director: Tom Eilers
Account Manager: Elien Onclinx
Account Executive: Charlotte De Backer, Dina Boshra
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Creatives: Tom Cole, Régine Smetz, Marie-Laure Cliquennois
Copywriters: Michael Mikiels, Manu de Wit, Eric Debaene
Social creatives: Sofie Gilliams, Anke Verhaegen, Laurane Bindelle
Design: Sebastien Bontemps
Traffic Manager: Laurie Herbots
Agency Producers: Mieke Vandewalle, Julie Bosteels
Production Company: Wenneker
Producer executive: Filip Vangeffelen
Producer: Mathias Kerner
Director: Rogier Hesp
DOP: David Doom
Post-producer: Lauranne Van Der Heyden
Offline: Joris Willems
Online Motion Design: Enzo Piccinato, Olivier Verbeek
Grading: Xavier Dockx
Sound: Jan Pollet
Music: Jorrit Kleijnen
Designers: Beatrice Bouuaert, Jaimy Vanaken, Yannick Van Der Goten
Webmaster: Koen Corneillie