In februari lanceert MEC Belgium in het kader van haar innovatiestrategie en in nauwe samenwerking met DATAA (een startup gespecialiseerd in Data Science onder leiding van François Bordes) een interuniversitaire challenge voor Masterstudenten in Data Science van de VUB, UGent, de ULB, maar ook voor studenten van een universiteit aan de andere kant van het kanaal, en niet de minste: het University College of London.
Het doel van deze challenge is in enkele eenvoudige woorden te beschrijven, maar is uiterst moeilijk uit te voeren. De challenge bestaat erin een algoritme te creëren waarmee een enkele gebruiker die verspreid over de dag meerdere toestellen gebruikt, wordt herkend en dus op de voet wordt gevolgd, 24 uur op 24, 7 dagen op 7. De complexiteit van deze uitdaging ligt op twee niveaus: elk toestel beschikt immers over een verschillend ID en ook moet dit algoritme erin slagen het gedrag in de loop van de dag en in functie van het gebruikte toestel te tracken...
Damien D’Ostuni legt het als volgt uit: « De meeste mensen hebben meerdere toestellen (een smartphone, tablet en desktop bijvoorbeeld) en gebruiken deze toestellen ofwel met voor elk toestel een specifiek gebruik, ofwel op verschillende momenten van de dag. We merken vandaag dat gebruikers zich ergeren aan het feit dat er geen rekening wordt gehouden met deze parameters in de advertenties. We willen dan ook de digitale campagnes optimaliseren (lees: vermijden dat eenzelfde persoon 3 maal dezelfde boodschap ontvangt op zijn verschillende toestellen). Zo ervaart de consument minder ergernis over reclameboodschappen en vormt dit een effectieve verbeterpiste voor de adverteerders. En voor de agentschappen betekent dit een heuse uitdaging. Het creëren van dit algoritme zal het bovendien mogelijk maken het surfgedrag over een hele dag en week beter te begrijpen, net als het verschil en de frequentie in gebruik per type toestel. Op het vlak van planning zal dit ons in staat stellen de consument op het juiste toestel, het juiste moment en in de juiste context te bereiken. »
De wedstrijd gaat van start op 15 februari tijdens een kick-off georganiseerd op de VUB en wordt tegelijkertijd uitgezonden via Facebook voor de studenten die zich niet naar de universiteit kunnen begeven, maar ook voor de studenten van het University College of London. De studenten kunnen zich inschrijven tot begin maart en het resultaat van hun research en ontwikkeling wordt op het einde van de maand mei voorgesteld voor een jury die is samengesteld uit universiteitsprofessoren, Damien D’Ostuni, innovation & activation expert van MEC, Thierry Brynaert, ceo van MEC, en tot slot ook François Bordes, ceo van DATAA.
Om de nodige animo te creëren binnen de studentengemeenschap wordt deze challenge aangekondigd op affiches op de voormelde campussen, maar ook via de communicatiecellen van de verschillende faculteiten, via een website die speciaal voor de gelegenheid werd gecreëerd, maar ook en vooral bij monde van de verschillende professoren. Met deze challenge geeft MEC Belgium blijk van haar wens samen met de academische wereld en specialisten in data science oplossingen te ontwikkelen met als doel de markt in deze technologisch steeds complexere omgeving te laten evolueren.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]