MEC Belgium lanceert de Samplefy box

samplefy_post

Communication / News

samplefy_postDe Samplefy-tool van MEC Belgium werd al in 2014 gelanceerd en bekroond met een zilveren Award op de AMMA in Best Use of Social & Earned. De product sampling werd volledig herdacht dankzij een integratie op het social netwerk Facebook waardoor enerzijds een nauwkeurigere targeting mogelijk werd en anderzijds gebruik kon worden gemaakt van de amplificatie mogelijkheden van Facebook. Damien D’Ostuni, verantwoordelijk voor innovatie bij MEC : “Na het succes dat het product Samplefy te beurt viel met een slimme, doelgerichte, digitale en geamplifieerde sampling via sociale netwerksites wilden we de consument een themapack aanbieden met daarin producten van verschillende merken. Want wie wil er nu niet gratis genieten van producten die nog maar net op de markt gelanceerd zijn? Zo bieden we de consument een heuse ervaring in alle eenvoud.”

In functie van het seizoen en het consumentprofiel kan de consument nieuwe producten ontdekken en hierop feedback geven, een belangrijke bron van insights voor de adverteerder. MEC brengt vandaag al vier Samplefy Boxes op de markt: de student box, de lady’s box, de sport box en tot slot de Christmas box. Damien D’Ostuni: “We bieden de adverteerder een heus pluspunt in vergelijking met andere samplingalternatieven. We behouden de troeven van Samplefy dat hem de mogelijkheid biedt essentiële informatie te verzamelen via een vragenlijst aan de eindgebruiker. We verhogen ook de media zichtbaarheid via Facebook Ads en verlagen in één klap het kostenplaatje. De kosten worden immers gedragen door alle adverteerders die in de box zitten.”

MEC_Logo

MEC garandeert voor de Samplefy Box sectorale exclusiviteit en biedt zijn klanten deze box in primeur, om deze vervolgens open te stellen voor de hele markt. Tot slot biedt de Samplefy Box de adverteerders een totaaloplossing voor sampling via Facebook: app-beheer, reporting, insights, logistiek en een social platform campagne.