MEC flitst ons naar 2020

Communication / News

Damien DOstuni MOTYZoals elk jaar organiseren STIMA en Roularta de verkiezing van de Marketer of the Year, de beste Nederlandstalige en Franstalige marketeer van het land - zie ons bericht gisteren. En hoewel dit evenement zich afspeelde in 2016, flitste MEC ons tijdens de uitreiking naar het jaar 2020. Damien D’Ostuni, verantwoordelijke voor innovatie bij MEC: “Het is onze rol als mediabureau om onze klanten de beste oplossingen voor te stellen en aan te raden waarmee ze hun doelpubliek rechtstreeks kunnen bereiken. Net als voor andere sectoren het geval is, zet de technologische evolutie ons ertoe aan onszelf telkens opnieuw heruit te vinden. Hierin slagen is een absolute vereiste om je vaste plaats te behouden in het nieuwe ecosysteem dat zich nu aftekent. Een systeem waaruit nieuwe functies groeien die een antwoord bieden, of liever, beter inspelen op de noden van steeds veeleisendere consumenten.

Deze futuristische ervaring startte al bij het binnenkomen in de Wild Gallery waar de gasten wel heel eigenzinnig werden verwelkomd door robot Nao, die zowel voor het aannemen van de jassen als het uitdelen van de badges instond. Met de badge om de hals werd elke gast dan binnengeleid in de grote zaal waar ieders blik onmiddellijk werd getrokken door robot Pepper, uitgedost in het MEC-kleurenpalet. En als was het de gewoonste zaak ter wereld begroette hij elke gast bij de voornaam en sprak hen persoonlijk toe.

In amper 20 seconden tijd toonde Pepper een staaltje van zijn kunnen. Hij liet de gasten eerst de wereld waar hij vandaan komt ontdekken om hen dan uit te nodigen deel te nemen aan een “inspiration session” die MEC op 24 november organiseert. Damien D’Ostuni legt het ons uit: “Met de ontwikkeling van nieuwe systemen uitgerust met artificiële intelligentie en een leermodus en het aanbieden van voorspellende diensten die de consument ten goede komen, zullen we de inzet van robots zien toenemen, zowel binnen ondernemingen als bij de mensen thuis. Elke robot zal uiteraard zijn geheel eigen gebruik kennen, maar het doel is hetzelfde: het leven vereenvoudigen!
Ben Roelants en Pepper trapten de avond op gang met hun duopresentatie. Maar na enkele minuten van surrealistische over-en-weergebabbel moest Pepper dan toch aanvaarden dat het niet het jaar 2020 was, zoals hij beweerde, maar wel 2016 en liet hij uiteindelijk het woord aan Ben voor het vervolg van de avond.

Uber Marketing Manager & Pepper

Tijdens het diner wandelde Pepper tussen de tafels rond en vroeg de gasten een videoboodschap op te nemen voor de winnaars Severine Distave en Yannick Bouillon. En hij gaf hen meteen mee dat hun boodschap binnen enkele dagen zichtbaar zal zijn op www.mecglobal.be. Deze bijzondere ervaring eindigde zoals ze begon: Nao wachtte de gasten bij hun vertrek op om hen te danken en nog een fijne avond te wensen.

D’Ostuni besluit: “Deze robots maken de link met onze video die de consument van het jaar 2020 in beeld brengt. Een tijdperk waarin deze automaten hem tijdswinst zullen opleveren waardoor hij meer tijd kan doorbrengen met familie en vrienden. MEC kan niet anders dan klaarstaan voor de wereld van morgen door reeds vandaag de gepaste oplossingen te ontwikkelen voor de marketers van onze adverteerders. En dat is meteen de reden waarom we samen met deze robots aanwezig waren tijdens de Marketer of The Year.

Zoals reeds vermeld organiseert MEC op 24 november een inspiratiesessie met als thema “A journey to 2020 with robots”. Tijdens dit event zet MEC uiteen wat de impact zal zijn van deze robots op het leven van de consument en welke verschillende pistes de marketing- en communicatiesector hiermee kan bewandelen.

En o ja, op het Marketing Congress van STIMA mag Nao op 2 december de 'final speaker' zijn...