MEC kiest een bestemming met WAZE

Communication / Media / News

MEC on waze banner
Wie er op donderdag 16 maart 2017 voor koos zich naar de UBA Trends Day te begeven met behulp van de applicatie WAZE, kon een gloednieuwe vorm van communicatie ontdekken. Zodra het adres van het event in de applicatie werd ingevoerd, verscheen er een banner met de kleuren van MEC Belgium vergezeld van een boodschap die je op verschillende manieren kon interpreteren: “MEC guides to the UBA Trends Day”.

Thierry Brynaert, CEO van het bureau, geeft de actie toe: “We zagen een zekere allegorie tussen het voornaamste gebruiksdoel van de WAZE-applicatie (gps-navigatie in real time) en de doelstelling van MEC Belgium die erin bestaat adverteerders te begeleiden doorheen de talrijke technologische nieuwigheden of ook de sociologische veranderingen van de maatschappij die hieruit voortvloeien."

Yann Gaillard, commercieel directeur van MAP (het bedrijf achter WAZE) gaat verder: ”De originaliteit en het disruptief kantje aan deze actie maakte dat we meteen toehapten. De boodschap van MEC kent trouwens een duidelijke samenhang met onze positie. Wij zijn hier zeer enthousiast over en hebben alvast tal van uiterst positieve reacties uit de markt ontvangen”.MEC on waze

Net als tijdens onze actie met de robots Nao en Pepper tijdens het event Marketer of The Year 2016, wil MEC adverteerders de kracht en mogelijke praktijktoepassingen aantonen van marketingoplossingen die gebaseerd zijn op bestaande maar ook toekomstige technologieën. Tot nu was er nog geen enkel bureau dat een event sponsorde via deze toepassing, aldus Brynaert. MEC Belgium geeft te kennen dat deze actie herhaald zal worden tijdens andere events bedoeld voor marketers.

https://www.youtube.com/watch?v=R8WKW0xeBxU