Medi-Market mocht deze week de Mercuriusprijs 2015 in ontvangst nemen, de award voor het beste winkelconcept van het jaar. Daarmee schrijft de kruising van supermarkt en apotheek, samen met reclamebureau Carré Associates een mooi succesverhaal onder zijn naam. Zij haalden het van meer dan dertig andere dossiers. De eervolle tweede en derde plaats zijn voor Ellis Gourmet Burger en CRU.
Met het concept van hun winkel, dat in december 2014 gelanceerd is, hebben de oprichters alle troeven in handen om de gezondheidszorg hervormen, en dat doen ze met een combinatie van farmacie en parafarmacie, een groot aanbod en gespecialiseerd advies. Hun aanpak? Vertrekken vanuit een probleem, waarna alle mogelijk oplossingen worden aangeboden. "In de gezondheidszorg gebeurt het al te vaak dat de ‘autoriteiten’ beslissen wat goed is voor de patiënt, voor de klant – vaak zelfs zonder naar hen te luisteren", zegt Yvan Verougstraete, CEO van Medi-Market. "We hebben daarom in de eerste plaats geprobeerd te begrijpen wat de echte noden zijn van de consument, hoe ze in de realiteit op zoek gaan naar hulp – en gebruikten die kennis om ons concept uit te werken."
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]